اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان:

بهانه‎ای برای اجرای پروژه تله‎کابین علی‎آبادکتول وجود ندارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به اجرای پروژه تله‎کابین علی‎آبادکتول، گفت: هیچ بهانه‎ای برای اجرای این پروژه وجود ندارد.

بهانه‎ای برای اجرای پروژه تله‎کابین علی‎آبادکتول وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا مروتی عصر امروز در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان گلستان با بیان اینکه باید مسائل فنی پروژه تله‎کابین علی‎آبادکتول انجام شود، اظهار کرد: در جلسه ویژه‎ای که در این خصوص انجام شد محل جانمایی تله‎کابین حل و قرار شد که آزمایش‎های ژئوتکنیک انجام شود.

وی گفت: هیچ بهانه‎ای برای اجرای پروژه تله‎کابین علی‎آبادکتول وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه مجوزهای لازم در کارگروه گردشگری صادر شده است، افزود: تلاش ما بر این بود که ضوابط استقرار صنایع تغییر یابد که این مهم در کارگروه زیر بنایی دولت حل شد.

مروتی متذکر شد: با توجه به اینکه دو سوم استان گلستان بیابانی است خواسته ما این است که استان از ضوابط ۷۵۰ متری سواحل خارج شود.

 مدیرکل محیط زیست استان گلستان نیز در این جلسه، اظهار کرد: یکی از اهداف ما جدا کردن استان گلستان از مشمولیت حریم ۷۵۰ متری فاصله تالاب است تا با اجرای آن مشکلات برخی از صنایع برای اخذ مجوزها برطرف شود.

 امیر عبدوس با اشاره به اجرای پروژه «آرمان طبیعت» و «آسمان خزر»، گفت: اجرای این پروژه‎ها با مشکل حریم تالاب مواجه بوده است.

*حریم اطراف میانکاله باید تعدیل شود

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تالاب میانکاله تحت نظارت سازمان محیط زیست استان مازندران قرار دارد انجام فعالیت در اطراف این تالاب نیازمند اخذ مجوز از استان مازندران است.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان با بیان اینکه براساس قانون حریم اطراف تالاب در کشورمان یک هزار و 500 متر است، ابراز کرد: متأسفانه حریمی که اطراف میانکاله قرار گرفته زیاد است و باید تعدیل شود.

 عبدوس تاکید کرد: بنده در سال‎های گذشته کاهش حریم اطراف تالاب از یک هزار و 500 متر به ۷۵۰ متر در استان‎های شمالی را  درخواست کردم اما شرایط استان گلستان نشان می‎دهد این میزان حریم در استان قابل اجرا نیست و درخواست ما کاهش آن است.

انتهای پیام/30/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول