اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

ربیعی:

فرمانده چینی کشف پیکرها از نفتکش سانچی را ناممکن می‌داند/ کارشناسان ایرانی احتمال یافتن پیکرها را بررسی می‌کنند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه کارکنان نفتکش سانچی در لحظه اول سانحه جان خود را از دست داده بودند، و تلاش کردیم پیکر آنان را از نفتکش خارج کنیم که متأسفانه موفق نبودیم.

فرمانده چینی کشف پیکرها از نفتکش سانچی را ناممکن می‌داند/ کارشناسان ایرانی احتمال یافتن پیکرها را بررسی می‌کنند

علی ربیعی دقایقی پیش در گفت‌وگو با شبکه خبر در خصوص آخرین وضعیت نفتکش سانچی گفت: از همان روز اول که این حادثه اتفاق افتاد مقامات چینی رسماً اعلام می‌کردند امید به زنده ماندن کارکنان این نفتکش وجود ندارد اما ما به خاطر امیدی که داشتیم وارد عمل شدیم تا بتوانیم حتی اگر شده است یک یا دو نفر را زنده به دست آوریم.

وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی با اشاره به اینکه همه سعی ما از عملیات امداد و نجات پیدا کردن پیکرهای تمام این کارکنان بود، تصریح کرد: آن دو پیکری که توسط چینی‌ها نیز پیدا شد فقط استخوان است، اما ما انتظار داشتیم بتوانیم طی عملیات امداد و نجات تمام پیکرهای مطهر این افراد را که سربازان اقتصاد مقاومتی هستند به دست آوریم.

ربیعی تصریح کرد: امروز شدت انفجارها بسیار زیاد بود تا جایی که دمای برخی از نقاط کشتی به 900 درجه نیز می‌رسید و این موضوع شرایط را برای ورود به نفتکش سخت می‌کرد.

وی ادامه داد: عمق این منطقه حدود 110 متر است که این نفتکش در حال غرق شدن است و در بهترین حالت و با این شیب که غرق می‌شود ممکن است حدود 20 متر از آن بیرون آب باقی بماند و هیچ امیدی وجود ندارد که نفتکش به حالت اولیه بازگردد اما ما هنوز به دنبال این هستیم که تلاش‌هایی را برای پیدا کردن پیکرهای این افراد انجام دهیم.

ربیعی ادامه داد: کارشناسان چینی معتقد هستند بعد از انفجار کشتی در همان لحظه اول گازهای سمی تولید شده که با تنفس اولیه این اسیدسولفوریک موجب از دست دادن جان می‌شود، بنابر این، این عزیزان در همان لحظه اول جان خود را از دست داده بودند.

وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی در پایان تصریح کرد: امروز با فرمانده چینی عملیات مذاکره‌ای داشتم تا ببینم امکان بیرون آوردن پیکرها از نفتکش وجود دارد یا خیر که وی قطعاً می‌گفت شرایط نفتکش به گونه‌ای است که این کار تا کنون سابقه تاریخی نداشته و ریسک این کار بسیار بالاست اما پس از بازگشت به ایران باید این موضوع توسط کارشناسان ما نیز مورد بررسی قرار گیرد تا ببینیم آیا در آینده امکان این کار وجود دارد یا خیر.

به گزارش فارس، نفتکش سانچی صبح امروز به دلیل انفجارات متعدد در دریای چین غرق شد و تمام کارکنان این نفتکش در این دریا مدفون شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول