اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

عضو شورای شهر همدان در واکنش به تخریب 3 خانه قديمي محله کبابیان:

محلات قدیمی همدان نباید به مرحله تخریب و نابودی برسند/ عامل کوتاهی در قبال خانه‌هاي قديمي مشخص شود

عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه محلات قدیمی همدان نباید به مرحله تخریب و نابودی برسند، گفت: عوامل کوتاهی در قبال خانه‌های کبابیان مشخص شود.

 محلات قدیمی همدان نباید به مرحله تخریب و نابودی برسند/ عامل کوتاهی در قبال خانه‌هاي قديمي مشخص شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضوان سلماسی صبح امروز در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار کرد: محله کبابیان سال 84 به ثبت ملی رسیده و به جز شهرداری متولیان دیگری در شهر همدان برای حفظ میراث این شهر وجود دارند که باید در راستای وظایف خود اقدام کنند.

وی افزود: برای شفاف‌سازی و اطلاع رسانی به عموم مردم باید بدانیم چه اتفاقی افتاده است و بهتر است ستاد بازآفرینی محلات و میراث فرهنگی همدان پاسخگو باشند.

عضو شورای شهر همدان بیان کرد: ستاد بازآفرینی محلات مبلغی برای احیا این سه خانه در نظر گرفته است ولی چرا پیگیری نشده است و پس از تصویب چرا این بناها رها شده و تعیین تکلیف نشده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان آثار تاریخی را رها کرد تا به مرحله تخریب رسیده و در نهایت شهرداری آنها را تخریب کند، اظهار کرد: باید مشخص شود کوتاهی از کدام قسمت بوده است؟

سلماسی با بیان اینکه بخشی مربوط به سال‌های گذشته است و اگر در سال‌های قبل احیا نشده عوامل کوتاهی باید مشخص شود، تصریح کرد: محله‌های همدان هویت شهر هستند و متولیان باید آنها را حفظ کنند.

وی با اعلام اینکه نباید اجازه داد بافت تاریخی این شهر به جایی برسد که چاره‌ای جز تخریب آنها وجود نداشته باشد، اظهار کرد: خانه‌های قدیمی و تاریخی همدان تنها این سه خانه نبوده و انتظار می‌رود میراث فرهنگی برای حفظ سایر نهادها اقدام کند.

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه محلات قدیمی و تاریخی در همدان کم نیست، تصریح کرد: اگر حساسیت به خرج نداده و دست روی دست گذاشته شود برای دیگر خانه‌های قدیمی نیز چنین اتفاقی می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه اگر همین روند ادامه داشته باشد بافت تاریخی و محلات قدیمی همدان از بین می‌رود، بیان کرد: نباید ساده از کنار این مسائل گذشت چراکه بافت تاریخی این شهر از اهمیت بالایی برخوردار است.

سلماسی با بیان اینکه اگر قرار باشد روی بافت تاریخی کار کنیم کسانی که متولی هستند باید بودجه ملی و استانی دریافت کنند، اظهار کرد: اتفاقات متفاوتی در شهر می‌افتد که بهتر است اطلاع‌رسانی کنیم چراکه وقتی اطلاع رسانی شود موج واکنش‌ها را در پی نخواهد داشت.

انتهای پیام/ 89056/ 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول