اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان خبر داد

برگزاری کارگاه آموزش مسائل مهدویت در کتابخانه‌های عمومی همدان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان از برگزاری کارگاه آموزش مسائل مهدویت با موضوع شناخت ابعاد ایمان در کتابخانه‌های عمومی همدان خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزش مسائل مهدویت در کتابخانه‌های عمومی همدان

سعید محبیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در برخی از کتابخانه‌های شهرستان همدان خبر داد و اظهار کرد: نشست کتابخوانی و جمع‌خوانی کتاب «مدادشمعی‌ها به خانه برگشتند» نوشته درو دی والت از سری کتاب‌های طرح کتاب‌خوان دی ماه سال 96 برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این نشست با حضور تعدادی از کودکان برگزار شد، گفت: در این نشست‌ها بخش‌هایی از کتاب توسط شرکت‌کنندگان در قالب بلندخوانی خوانده شد و در پایان اعضا درباره شخصیت‌های داستان به  بحث و تبادل نظر پرداختند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان با اشاره به اینکه در این داستان دانکن، کودکی عاشق نقاشی است که همه مدادشمعی‌هایش را دوست دارد ولی به بعضی رنگ‌ها خیلی بیشتر علاقه دارد، افزود: روزی مداد شمعی‌هایی که دانکن از آنها کم‌تر استفاده می‌کرد، تصمیم می‌گیرند برایش نامه‌ای بنویسند، مدادها از اینکه دانکن به آن‌ها کم‌تر توجه می‌کند، ابراز ناراحتی می‌کنند و او پس از خواندن نامه‌ها تصمیم می‌گیرد تا نقاشی‌های تازه‌ای بکشد، نقاشی‌های رنگارنگ زیبایی که در آن‌ها مدادشمعی‌های فراموش‌شده هنرنمایی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تصویرگری خلاقانه اُلیور جفرز و داستان جذاب درو دی‌والت در قالب 12 نامه به شکل هوشمندانه‌ای با کودکان ارتباط برقرار می‌کند، خاطرنشان کرد:  نویسنده با شیوه‌ای متفاوت و با استفاده از عناصر خیالی سعی در  تقویت مهارت نگارش و تشویق به نوشتن در کودکان دارد که ما باید با این نوع داستان‌ها برای کودکان نشست‌های کتابخوانی را برگزار کنیم.

محبیان با بیان اینکه این کتاب مناسب سنین 5 تا 9 سال است، افزود: خیال‌پردازی، آموزش رنگ‌ها به کودکان، رشد شخصیتی، شناخت و بیان احساسات، پرورش مهارت‌های اجتماعی، گفت‌وگو برای حل مشکل، ارائه راهکار جمعی و خلاقیت از پیام‌های آن است.

وی به دیگر برنامه‌های ارائه شده در کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان طی این ماه اشاره کرد و گفت: یازدهمین و دوازدهمین نشست کتابخوان کتابخانه‌ای و کارگاه آموزش مسائل مهدویت با موضوع شناخت ابعاد ایمان برگزار شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان بیان کرد:‌ در این مدت نصب عکس کودکان عضو کتابخانه در بخش کودکان کتابخانه با هدف زیباسازی آن بخش و تاثیرگذاری بیشتر و بهتر دنیای زیبای کتاب و کتابخوانی بر ذهن و باور کودکان مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه و آشنایی آنها با این نوع محیط‌ها، گفت: در طول بازدید آگاهی و آشنایی دانش‌آموزان از کارکرد کتابخانه و بخش‌های مختلف کتابخانه و نحوه جستجو و استفاده صحیح از یک کتاب توسط مسئولان کتابخانه توضیحاتی به آنها داده می‌شود.

محبیان افزود: در قالب این برنامه‌ها دانش‌آموزان به انتخاب خود کتاب مورد نظر را انتخاب کرده و به خلاصه نویسی آن  می‌پردازند و در مسابقه‌ای با نام «خلاصه‌نویسی کتاب» شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/89026/ 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول