اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مرگ 16 هزار بیمار یمنی به دلیل محاصره عربستان و بسته ماندن فرودگاه صنعاء

اداره حمل و نقل هوایی یمن اعلام کرد که اقدام ائتلاف عربستان سعودی در بسته نگاه داشتن فرودگاه صنعاء سبب شده که از هر 10 بیمار نیازمند به انتقال هوایی، یک نفر جان دهد.

مرگ 16 هزار بیمار یمنی به دلیل محاصره عربستان و بسته ماندن فرودگاه صنعاء

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اداره حمل و نقل هواپیمایی یمن اعلام کرد که بسته ماندن فرودگاه صنعاء، پایتخت این کشور به دلیل اقدامات نظامی عربستان، سبب شده شمار بیماران فوتی که نیازمند انتقال هوایی برای درمان بوده‌اند به حدود 16 هزار نفر برسد.

این اداره اعلام کرد که در پی ممانعت ائتلاف عربستان از فعالیت فرودگاه صنعاء، از هر 10 بیمار نیازمند انتقال، یک نفر فوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، قرار بود این بیماران به فرودگاه‌های «عدن» و «سئیون» جهت مداوا منتقل شوند، که ائتلاف عربستان اجازه بلند شدن هواپیمای حامل آن‌ها را نداده است.

به رغم اینکه ماه گذشته «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل شرایط انسانی در یمن را به دلیل تداوم محاصره این کشور بحرانی خوانده بود و خواستار پایان داده به آن شده بود، عربستان سعودی همچنان اجازه ورود مواد غذایی و کالاهای اساسی به فرودگاه صنعاء و بندر الحُدیده را نداده است.

مازن غانم سخنگوی رسمی هیئت هواپیمایی یمن می‌گوید: شمار بیماران فوت کرده که برای درمان، نیازمند سفر هوایی (به خارج از کشور) بودند، به 15 هزار و 740 رسیده که علت این امر، بسته ماندن فرودگاه صنعاء است.

به گفته این مسئول یمنی، دست‌کم 95 هزار بیمار هم‌اکنون نیازمند انتقال به خارج از یمن برای درمان هستند مثل مبتلایان به سرطان، نارسایی کلیوی، قلب و کبد و دیگر بیماری‌های صعب‌العلاج؛ در حالی که حدود 50 هزار نفر هم هستند که از خارج یمن نتوانسته‌اند [به دلیل بسته ماندن فرودگاه صنعاء] به کشور بازگردند. 

این مقام یمنی می‌گوید، فرودگاه بین‌المللی صنعاء از حیث فنی و امنیتی در آمادگی کامل است تا پروازهای غیرنظامی و پزشکی را پاسخگو باشد.

طبق این گزارش، خسارت وارد شده به بخش هواپیمایی یمن در پی جنگ عربستان، به بیش از دو میلیارد دلار رسیده و 80 درصد کارکنان و نیروی انسانی این بخش نیز آسیب دیده است.

انتهای پیام/ک.ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول