اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

هم‌زمان با جا به جایی ۹ نماد در تابلوهای بازار پایه صورت گرفت

مهلت ۲ ماهه برای کوچ ۲۷ نماد معاملاتی فرابورسی در بازار پایه

معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران در مورد طبقه‌بندی شرکت‌های درج‌شده در تابلوهای معاملاتی «ب» و «ج» بازار پایه فرابورس از انتقال ۵ شرکت به تابلو «پایه ب» و ۴ شرکت به تابلو «پایه ج» خبر داد.

مهلت ۲ ماهه برای کوچ ۲۷ نماد معاملاتی فرابورسی در بازار پایه

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، معاون پذیرش و ناشران فرابورس در تازه‌ترین اظهار نظرهای خود با اشاره به مصوبه کمیته درج فرابورس در مورد طبقه‌بندی شرکت‌های بازار پایه از انتقال 5 شرکت به تابلو «پایه ب» و 4 شرکت به تابلو «پایه ج» خبر داده است.

به گفته سید مهدی علم‌الهدی نمادهای معاملاتی شرکت‌های درج شده در بازار «پایه ج» که در دوره مالی مورد رسیدگی معیارهای تابلو «ب» را طبق «دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل‌وانتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران» و همچنین مصوبه‌های کمیته درج رعایت کرده‌اند، به تابلو «پایه ب» منتقل می‌شوند.

به گزارش فارس، بر اساس این مصوبه شرکت‌های بسته‌بندی ایران، سرمایه‌گذاری توسعه چشم‌انداز شمال، صنعتی دریایی ایران، کارخانجات فارسیت درود و مجتمع معادن مس تکنار به دلیل رعایت معیارهای تعیین‌شده، معاملات آن‌ها از این پس در بازار «پایه ب» انجام می‌شود.

همچنین 4 شرکت بیمه تعاون، داروسازی تهران شیمی، سرمایه‌گذاری پارس‌آریان و کاشی صدف سرام استقلال آباده از تابلو «ب» به تابلو «ج» بازار پایه به دلیل عدم رعایت معیارهای تابلو «ب» منتقل می‌شوند.

بر اساس این گزارش، موضوع دیگر مربوط به شرایط ابقای 27 شرکت موجود در تابلوی «ب» است  که به گفته معاون پذیرش و ناشران فرابورس با علیرغم اینکه در دوره مالی مورد رسیدگی، مفاد «دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان» را رعایت کرده‌اند، اما ضریب نقدشوندگی لازم برای حضور در این تابلو را ندارند.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه به این دسته از شرکت‌ها فقط یک بار و تا پایان اسفندماه امسال یعنی دو ماه مهلت داده می‌شود که حد نصاب لازم را برای حضور در بازار «پایه ب» به دست آورند، گفت: در صورتی که این 27 شرکت ضریب نقدشوندگی کافی را کسب نکنند در فروردین سال 97 به تابلو «ج» بازار پایه منقل خواهند شد.

به گزارش فارس نمادهای معاملاتی «کایگج»، «وسرمد»، «شکبیر»، «داراب»، «فسا»، «نتوس»، «ثجوان»، «کباده»، «پشاهن»، «فجوش»، «وآفر»، «ثزاگرس»، «فسیلر»، «سمتاز»، «دشیری»، «شرنگی»، «دهدشت»، «کفرآور»، «قاروم»، «نشار»، «ولانا»، «خلیبل»، «پارتا»، «تفیرو»، «چنوپا»، «کورز» و «شوش» نماد 27 شرکت یادشده از سوی معاون یذیرش فرابورس هستند که به گفته وی برای کسب ضریب نقد شوندگی مورد کفایت تابلوی «ب» بازار پایه فرابورس تا دو ماه مهلت خواهند داشت.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول