اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس مرکز تحقیقات چشم:

وسایل الکترونیکی بیش‌ترین سهم آسیب به چشم را دارد

متخصص چشم گفت: چشم نسبت به آسیب‌هایی نظیر آب‌ریزش، درد و ورود جسم خارجی مانند شن با نشان دادن عکس‌العمل از خود دفاع می‌کند؛ قرمزی و آب‌ریزش از عوارض اختلال‌های چشمی است.

وسایل الکترونیکی بیش‌ترین سهم آسیب به چشم را دارد

مهدی مدرس‌زاده پزشک متخصص چشم در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در رابطه با آبریزش از چشم گفت: چشم نسبت به آسیب‌هایی نظیر آبریزش، درد و ورود جسم خارجی مانند شن با نشان دادن عکس‌العمل از خود دفاع می‌کند.

وی افزود: قرمزی و آب‌ریزش از چشم به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود، به طور مثال؛ در آلودگی هوا به دلیل وجود ذرات معلق، چشم تحریک شده و باعث قرمزی و آب‌ریزش از آن می‌شود. 

مدرس‌زاده ادامه داد: در بانوان سنین متوسط به بالا نیز به صورت طبیعی، اشک چشمشان کم و چشم آنها خشک می‌شود، بنابراین آلودگی هوا و ذرات معلق آسیب بیشتری به چشم این افراد وارد می‌کند. 

این متخصص چشم گفت: بیماری آب سیاه که در کودکان و بزرگسالان بالای 50 سال رخ می‌دهد، در ایجاد آب‌ریزش از چشم مؤثر است، همچنین افرادی که کار چشمی به مدت طولانی انجام می‌دهند، به طور مثال؛ زمان زیادی به مانیتور نگاه می‌کنند، باید برای سلامتی چشم به آن استراحت دهند تا دچار عوارض چشمی نشوند. 

وی در پایان گفت: بیماری آب مروارید، کدر شدن عدسی چشم است و هیچ ارتباطی به آب‌ریزش از چشم ندارد، همچنین اگر افراد درد، قرمزی، آبریزش و سوزش در چشم خود احساس کردند، باید به پزشک متخصص مراجعه کنند تا فشار چشم آنها را اندازه‌گیری کند و اگر احتیاج به درمان بود، اقدامات لازم را انجام دهند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول