اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

مجری صداوسیما عنوان کرد

باید اخبار خوب را بیشتر پردازش کنیم

مجری صداوسیما گفت: باید توجه کنیم که قرار نیست وجوه منفی اخبار حذف شود بلکه قرار است اخبار خوب را بیشتر پردازش کنیم و به طور متوازن به اخبار نگاه کنیم.

باید اخبار خوب را بیشتر پردازش کنیم

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، حبیب میدانچی استاد دانشگاه و مجری صدا و سیما در نشست هم اندیشی همایش خبرخوب که بعد از ظهر امروز (یکشنبه) با حضور جمعی از اساتید برجسته علوم ارتباطات در دانشکده خبرگزاری فارس برگزار شد،  با بیان اینکه آثار خبر خوب بر روی روان افراد است، گفت: باید توجه کنیم که قرار نیست وجوه منفی اخبار حذف شود بلکه قرار است اخبار خوب را بیشتر پردازش کنیم و به طور متوازن به اخبار نگاه کنیم.
وی افزود: باید از هنر خوب فکر کردن بتوانیم رفتار خوب ایجاد کنیم. قطعا بحث خبر خوب 3 وجه دارد و به جزء خبر و رسانه باید به بحث مخاطب هم بپردازیم.

همچنین بشیر حسینی مدیرکل علوم نوین رسانه و عضو هیأت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما گفت: مسأله اصلی مسأله خبر خوب نیست بلکه مسأله برداشت خوب از خبر است. ما می‌توانیم حتی از اخبار خوب هم برداشت بدی داشته باشیم.

وی افزود: در همایش خبر خوب باید وجه علمی همایش پررنگ شده و از توان ملی استفاده شود.

در ادامه این نشست عبدی نماینده ناجا گفت: جامعه در حال حاضر رو به ناامیدی می‌رود و برای اینکه یأس در جامعه از بین برود راه‌کارهایی نیاز داریم که یکی از این راهکارها خبر خوب است و ما می‌خواهیم مردم را با اخبار خوبی از حوادث و اتفاقات مواجه کنیم.

وی ادامه داد: اعتماد مخاطب در حال حاضر سلب شده و باید فرآیندی را در نظر بگیریم که این اعتماد برگردد، یکی از موضوعاتی که در کنار خبر خوب باید مطرح شود استفاده از تکنولوژی نوین است که به طوریکه در بحث اغتشاشات یکی از موضوعاتی که سبب ایجاد تنش شد فضای مجازی بود.

وی ادامه داد: بحث طراحی، تولید و آماده‌سازی بسیار مهم است، رسانه‌های غربی آرایش پیچیده‌ای علیه ما دارند و ما نیز باید به خصوص برای نسل جوان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

در ادامه این نشست ساعی رئیس دانشکده ارتباطات صدا و سیما گفت: هدف همایش خبر خوب بسیار خوب است ولی مشکلات ما عمیق‌تر از این حرف‌هاست، ما درکی از یأس اجتماعی داریم که باید ریشه‌های آن را بررسی کنیم.

وی افزود: از سال 1943 که آلمان در نگ جهانی 2 شکست خورد آلمان‌ها به پخش طنز و کمدی روی آوردند.

ساعی ادامه داد: مشکلات روانشناختی و افسردگی‌های ملی با این مسائل حل نمی‌شود از طرفی ما در حوزه خبر حرفه‌ای نیستیم، ما یک درس اخلاق‌رسانه‌ای مصوب وزارت علوم نداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول