اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

حمیدرضا شاه‌آبادی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

متون «محسن سلیمانی» از جمله آثار قابل استفاده در حوزه آموزش ادبیات داستانی است

نویسنده رمان «دیلماج» با ابراز تاسف از درگذشت ناگهانی محسن سلیمانی گفت: او حق بزرگی بر گردن داستان‌نویسان ایرانی به خصوص بعد از انقلاب داشت.

متون «محسن سلیمانی» از جمله آثار قابل استفاده در حوزه آموزش ادبیات داستانی است

حمیدرضا شاه‌آبادی، نویسنده و مدیرعامل انتشارات مدرسه، در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، با اشاره به درگذشت ناگهانی محسن سلیمانی نویسنده، منتقد و مترجم ادبی گفت: بابت فوت ناگهانی این مترجم و نویسنده واقعا غصه‌دار هستم، زیرا ساعاتی قبل از فوت‌شان در گروهی تلگرامی مشغول صحبت کردن و بحث بود و این اتفاقا واقعا ناگهانی بود.

وی افزود: محسن سلیمانی حق بزرگی بر گردن داستان‌نویسان ایرانی به خصوص بعد از انقلاب داشتند. او از سال‌های اول پس از انقلاب ترجمه متون آموزشی ادبیات داستانی را شروع کردند و خودش هم داستان‌های متعددی را از نویسنگان بزرگ جهان ترجمه کرد و خیلی از ما روزگار نوجوانی خود را با خواندن آنها سپری کردیم.

نویسنده رمان تحسین‌شده «کافه خیابان گوته» گفت: مرحوم سلیمانی آثار مهم و ارزشمندی در حوزه ادبیات کلاسیک ترجمه و منتشر کرده بودند و علاوه بر آنها متن‌های تئوریک متعددی را منتشر کرد که بدون هیچگونه شک و تردید از جمله متون مهم قابل استفاده در حوزه آموزش ادبیات داستانی هستند.

او در بخش پایانی سخنانش گفت: نکته مهمی در سال‌های اخیر روی داده بود که او صرفا منتقل کننده آثار غیرفارسی به زبان فارسی نبود بلکه مشغول ترجمه و معرفی آثار داستانی ایرانی به خوانندگان خارجی بود و پل خوبی برای ترجمه آثار خوب داستانی ایرانی محسوب می‌شدند.

شاه‌آبادی گفت: از زمانی هم که رایزن فرهنگی ایران در بلگراد شده بودند رفتار متفاوتی از دیگر رایزن‌های فرهنگی بروز دادند و فعالیت‌های مهمی را در حوزه گسترش ادبیات فارسی در کشور صربستان انجام دادند و در حال ترجمه آثار خوبی به زبان صربی بودند که متاسفانه اجل مهلت نداد تا تلاش‌هایش به نتیجه برسد.

بر اساس این گزارش محسن سلیمانی نویسنده، منتقد و مترجم ادبی، روز گذشته بر اثر حمله قلبی در سن 58 سالگی در بلگراد دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول