اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هنیه: تصمیم‌های آمریکایی و اسرائیلی، تهدیدی تاریخی برای فلسطین است

رئیس دفتر سیاسی حماس درباره تصمیم‌های اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه آرمان فلسطین هشدار داد و تأکید کرد نبرد قدس، نبرد همه است.

هنیه: تصمیم‌های آمریکایی و اسرائیلی، تهدیدی تاریخی برای فلسطین است

به گزارش گروه بین‌المل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در یک سخنرانی به آخرین تحولات فلسطین پرداخت .

بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، هنیه در ابتدای صحبت خود ضمن تأکید بر مقاومت گفت: تلاش برای ترور «محمد حمدان » از اعضای حماس در صیدای لبنان «موجودیت» فلسطینی‌ها را هدف قرار داد و این اقدام، محکوم است.

وی تصریح کرد: تصمیم‌های شتابزده آمریکایی و اسرائیلی، تهدید تاریخی برای آرمان فلسطین به شمار می‌رود.  

هنیه گفت عملیات تیراندازی در نزدیکی نابلس واقع در شمال کرانه باختری را که منجر به کشته شدن یک شهرک‌نشین صهیونیست شد، اولین پاسخ به اقدامات صهیونیست‌‌هاست که می تواند ادامه پیدا کند. 

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد آمریکا بار دیگر تأکید کرد که با رژیم اشغالگر «هم‌پیمان» است؛ کسی از «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در فلسطین استقبال نمی‌کند و تصمیم‌های آمریکا و اسرائیل برای انتقال سفارت به قدس، در راستای تسویه مسأله قدس است.

وی تأکید کرد همانگونه که بیانیه بالفور [انگلیس] آغاز تأسیس اسرائیل بود، تصمیم اخیر آمریکا درباره قدس نیز آغاز پایان اسرائیل است. دیگر چیزی به نام بیانیه «اسلو» و مذاکرات (سازش) وجود ندارد.

هنیه در ادامه  گفت: هیچ دولت فلسطینی به حساب هیچ کشور عربی از جمله مصر و اردن تشکیل نخواهد شد؛ فلسطین ، فلسطین است و مصر، مصر. ملت فلسطین که در نیمه دهه پنجاه طرح «اسکان» در سینا را به شکست کشاند، اکنون نیز قادر به شکست هر طرحی شبیه آن است. ما «وطن جایگزین» را نخواهیم پذیرفت و حل مسأله فسلطین به حساب اردن نیز مردود است. 

وی تأکید کرد: هیچ کشور عربی جرأت نخواهد کرد خارج از معادله یا به حساب آوارگان، با رژیم صهیونیستی وارد عملیات صلح شود.

هنیه گفت: تحرکات جدی در منطقه برای ایجاد ائتلاف‌های قوی که 2 راهبرد را مد نظر داشته باشند، در جریان است؛ این دو راهبرد عدم شناسایی اسرائیل و راهبرد مقاومت است. اگر همه جهان،‌ قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسند، این اقدام «باطل» خواهد بود و ملت ما را ناامید نخواهد کرد و ملت ما ملزم به مسأله‌ای نخواهد شد.

هنیه غزه و کرانه باختری را یک ملت واحد دانست و خطاب به آنها گفت: از شما دست نخواهیم کشید و حمایتتان خواهیم کرد. 

رئیس دفتر سیاسی حماس سپس گفت: حماس گام‌های سریع و دراماتیک برای ایجاد آشتی برداشته اما از آن پشیمان نیست؛ حماس همچنان بر آشتی اصرار دارد. 

هنیه ضمن تأکید بر این نکته که نبرد قدس، نبرد همه است،افزود: غزه و قدس هدف قرار داده شده و این باید منجر به تسریع آشتی فلسطینی و ایجاد یک راهبرد ملی برای مقابله با این موضوع شود.

وی بر گزینه مقاومت در تمام اشکال رسانه‌ای، اقتصادی و نظامی و مسلحانه تأکید کرد و گفت: پس از شکست مذاکرات، باید بر یک راهبرد مبارزه‌ای جدید تمرکز کرد. هنیه سپس به برگزاری کنفرانس در داخل و خارج از فلسطین برای مقابله با استراتژی آمریکایی-صهیونیستی علیه فلسطین فراخواند.

انتهای پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول