اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

«شعله‌ور»؛ احوالات شخصی پرسوناژ/ «مغزهای کوچک زنگ زده»؛ سینمایی‌ترین فیلم جشنواره

مهدی سعدی تدوینگر گفت: فیلم «شعله ور» دلالت بر احوال شخصی پرسوناژ اصلی فیلم دارد و فیلمی متفاوت است.

«شعله‌ور»؛ احوالات شخصی پرسوناژ/ «مغزهای کوچک زنگ زده»؛ سینمایی‌ترین فیلم جشنواره

مهدی سعدی از تدوینگران سینمای ایران به شمار می آید و در پرونده کاری خود تدوین آثار مختلف اجتماعی و دفاع مقدس را به ثبت رسانده است . وی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره تدوین فیلم‌های سینمایی که در سال 96 به انجام رسانده است گفت: تولید فیلم «پری‌سا» ساخته محمدرضا رحمانیان طولانی شد و به جشنواره فیلم فجر نرسید. تدوین دو فیلم سینمایی «شعله‌ور» و «مغزهای کوچک زنگ زده» (مشترک) را به انجام رساندم که هر دو در جشنواره فیلم فجر رونمایی می شوند. 

 

شعله‌ور؛احوالات شخصی پرسوناژ 

وی درباره دو فیلم حاضر در جشنواره فیلم فجر گفت: دو فیلم «شعله ور» و «مغزهای کوچک زنگ زده» از فیلم های مهم جشنواره فیلم فجر خواهند بود که ژانری متفاوتی دارند.  این فیلم اثری متفاوت است. 

فیلمبرداری بخشی‌هایی از فیلم زیر آب

تدوینگر فیلم « بیگانه» درباره تدوین فیلم «شعله ور» در دی ماه گفت: بخشی از فیلم «شعله ور» زیر آب فیلمبرداری شد که در آبان ماه این بخش به انجام رسید و تدوین نهایی فیلم را موکول به اضافه شدن این سکانس به فیلم کردیم و در نهایت تدوین نهایی فیلم در دی ماه انجام شد. 

 

 

«مغز‌های کوچک زنگ زده»؛ سینمایی‌ترین فیلم جشنواره

سعدی درباره فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» توضیح داد: این فیلم یک اتفاق ویژه در  جشنواره خواهد بود.  فیلم به لحاظ محتوا و فرم بسیار متفاوت است و با توجه به استانداردهای سینمایی یکی از سینمایی‌ترین فیلم‌های جشنواره فیلم فجر است. 

تدوین سه ماه به طول انجامید

وی درباره تدوین فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» گفت:  از پروسه شروع فیلمبرداری تدوین انجام شد. مونتاژ همزمان فیلم سه ماه  به طول انجامید فیلم 62 جلسه فیلمبرداری شد. 

 

تدوین «مغزهای کوچک زنگ زده» مشترک انجام شد

سعدی درباره نقش تدوین‌گر در خلق یک  فیلم سینمایی گفت: در اکثر کارها با توجه به حضور کارگردان و نوع کارش متفاوت است ولی تدوین  مرحله‌ای از کار است که فیلم شکل می‌گیرد و براساس متریالی که در اختیار تدوین گر قرار داد فیلم آماده می شود. کار ثمره حضور تعدادی از  عوامل سینما است که زحمت کشیدند و سعی کردند بهترین باشند و در اتاق تدوین همه هم و غم تدوینگر این است که زحمات همه گروه به ثمر برسد. و در نهایت تدوین هر فیلم به تایید کارگردان می‌رسد و تدوینگر خود را به دنیای کارگردان نزدیک می‌کند. در فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» کار تدوین به صورت مشترک با آقای سیدی انجام شد.

سعدی در خاتمه تاکید کرد: فکر می‌کنم هر دو فیلم توان جذب مخاطب را دارند. 

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول