اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسلمان اهل سیرالئون:

جمعیت بیش از 30 میلیونی شیعیان در آفریقا از دستاوردهای انقلاب است/ نمایندگی جامعة‌المصطفی در بیش از 40 کشور آفریقایی

مسلمان اهل سیرالئون گفت: قبل از انقلاب جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای آفریقایی در غرب، شرق و جنوب این قاره حتی یک میلیون شیعه نداشتیم، اما بعد از انقلاب در مجموع در کشورهای آفریقایی 30 تا 50 میلیون نفر شیعه داریم.

جمعیت بیش از 30 میلیونی شیعیان در آفریقا از دستاوردهای انقلاب است/ نمایندگی جامعة‌المصطفی در بیش از 40 کشور آفریقایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد ینسانه از کشور سیرالئون پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در قاره آفریقا به عنوان اثرات بیرونی انقلاب پرداخت و اظهار داشت: من همیشه انقلاب اسلامی ایران را انقلاب مهدی می‌گویم، خدایا این انقلاب را به ظهور امام زمان وصل کن.

وی با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و بیان اینکه ایشان برای ولایت به شهادت رسیدند و تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب، افزود: من به بیان دستاوردهای انقلاب در قاره آفریقا با حدود 50 کشور می‌پردازم، وقتی درباره دستاوردهای پدیده‌ای صحبت می‌کنیم در بعد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که دینی و فرهنگی جزو بعد اجتماعی به حساب می‌آید، است.

این مسلمان اهل سیرالئون بیان داشت: درست است که من در کل آفریقا نگشتم و همه کشورها و همه ابعاد را بررسی نکردم اما آن چیزی که خیلی به چشم می‌خورد دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در همان بعد اجتماعی در این کشورها است؛ خوشا به حال بنیانگذار این انقلاب و رهبر معظم انقلاب و شهدای این مملکت و خانواده‌های شهدا، شما آیه «انما المؤمنون اخوه» را به نمایش گذاشتید.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای آفریقایی در غرب، شرق و جنوب این قاره حتی یک میلیون شیعه نداشتیم، اما بعد از انقلاب در مجموع در کشورهای آفریقایی 30 تا 50 میلیون نفر شیعه داریم، در نیجریه به تنهایی طبق برآوردهای ما شیخ زکزاکی 20 نفر را شیعه کرده است که البته دولت این کشور می‌گوید شیعیان 10 میلیون نفر هستند و شیخ زکزاکی تربیت شده جمهوری اسلامی ایران بود.

ینسانه ادامه داد: قبل از انقلاب کشورهایی که در آن‌ها بحث شیعه شنیده می‌شد تنها مصر و تونس بودند و کمتر از شیعه در آفریقای غربی و شرقی می‌شنیدید، در حالی که نخستین مذهبی که در آفریقای غربی و شرقی و جنوبی مخصوصاً آمده همان مذهب شیعه است، اما ما فقط دانشگاه الازهر که سنی است را به عنوان مدرسه‌ای دینی داشتیم، اما در حال حاضر به عنوان دستاورد اجتماعی و دینی انقلاب جامعة‌المصطفی در بیش از 40 کشور آفریقایی نمایندگی دارد و کشور سیرالئون نخستین کشوری است که سه یا چهار سال بعد از انقلاب مدرسه شیعی در آن ساخته شد و دانش‌آموخته‌های آن در عرصه‌های مختلف این کشور حضور دارند و نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی تأکید کرد: خوشا به حال شهدای شما، ما مدیون شهدای شما در دنیا و آخرت هستیم که اگر ما الآن به یگانگی خدا، رسالت حضرت محمد(ص) و ولایت حضرت علی(ع) شهادت می‌دهیم همه به برکت شهدای شما و امام خمینی(ره) است.

مسلمان اهل سیرالئون رفع بی‌سوادی در قاره آفریقا را از دیگر دستاوردهای اجتماعی انقلاب اسلامی ایران در این قاره دانست و بیان کرد: گسترش فرهنگ ناب شیعه و جمهوری اسلامی در قاره آفریقا نیز از دیگر دستاوردهای این انقلاب است و ما وقتی به زبان فارسی مسلط شویم فرهنگ را نیز با خود همراه دارد.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول