اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

میانمار وجود گورهای جمعی در ایالت راخین را رد کرد

دولت میانمار گزارشات مبنی بر وجود 5 گور جمعی در ایالت راخین را رد کرد.

میانمار وجود گورهای جمعی در ایالت راخین را رد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز شنبه مقامات میانمار گزارش اخیر آسوشیتدپرس در مورد وجود 5 گور دسته‌جمعی از روهینگیایی‌ها در روستایی واقع در ایالت راخین را رد کرد.

آسوشیتدپرس نوشته بود، بعد از مصاحبه با ده‌ها نفر از نجات‌یافتگان حملات دولت میانمار علیه مردم روهینگیا، و از طریق تصاویر ماهواره‌ای دریافته است حداقل پنج گور دسته‌جمعی در محل زندگی مردم روهینگیا وجود دارد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ رسانه دولتی میانمار اعلام کرد: تیمی از مقامات، پلیس و مردم محلی پس از بازدید از این روستا این گزارش را رد کردند.

این رسانه افزود: روستاییان تاکید کردند که از هیچ گونه قتل عامی در نزدیکی روستایشان مطلع نیستند.

این در حالی است که مقامات گفته بودند، در 28 آگوست درگیری شدیدی میان نیروهای امنیتی و روهینگیایی‌ها رخ داد که 19 نفر از آنان کشته و دفن شدند اما محل دقیق گورهای آنان مشخص نیست.

از روز 25 آگوست پس از آن‌که موج جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا آغاز شد، خانه‌هایشان به آتش کشیده شد و زنان و کودکانشان مورد تجاوز ارتش میانمار قرار گرفت که در نتیجه آن بیش از 646 هزار نفر از این افراد آواره شده و به بنگلادش گریخته‌اند.

مسلمانان میانماری ساکن ایالت راخین در غرب میانمار به نام مسلمانان روهینگیا شناخته می شوند. آنان دست‌کم از سال 2012 مورد حمله بوداییان هستند و آنچه بر شدت این وضعیت می‌افزاید سکوت مقامات دولتی است تا جایی که گاه نظامیان دولتی نیز در اقدامات خشونت‌بار سهیم می‌شوند.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول