اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بوشهر

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر خبر داد

راه‌اندازی نمایندگی خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در بوشهر

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر از راه‌اندازی نمایندگی خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا تا پایان سال جاری در استان بوشهر خبر داد.

راه‌اندازی  نمایندگی خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در بوشهر

علی احمدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دشتی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات استان بوشهر معضل بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی است که سبب شده در سطح استان بوشهر و به‌ خصوص شهرستان دشتی شاهد موج گسترده بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی باشیم.

وی افزود: طرح‌های تحقیقاتی، توسعه‌ای و کاربردی می تواند فناوری را به ثروت تبدیل کند که یعی ما این است با وجود ظرفیت‌های مناسب در استان بوشهر به سمت تجاری‌سازی علوم گام برداریم. 

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر از راه‌اندازی مرکز تخصصی جهاد دانشگاهی در شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: شعبه آموزش انتقالی علمی کاربردی در شهرستان‌های استان ایجاد می‌شود.

احمدی زاده بابیان این‌که جهاد دانشگاهی به حوزه پزشکی و دانش‌بنیاد ورود پیداکرده است، گفت: هدف از راه‌اندازی و گسترش فعالیت‌های جهاد دانشگاهی ارائه خدمات و ایجاد اشتغال در جامعه است که انتقال فناوری را بر این اساس پیگیری می‌کنیم.

وی تأکید کرد: استان بوشهر یکی از استان‌های پیشرو در صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی است و تلاش‌های زیادی برای ایجاد فناوری‌های مختلف و تجاری‌سازی در صنعت گاز، نفت و پتروشیمی انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر بیان کرد: در استان بوشهر علاوه بر این که امکان ساخت بسیاری از تجهیزات در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی وجود دارد جهاد دانشگاهی می‌تواند اشتغال خوبی ایجاد کند.

احمدی‌زاده یادآور شد: پژوهشگاه رویان با داشتن برند جهانی توانسته در بخش‌های مختلف از جمله سلول‌درمانی، شبیه‌سازی و ناباروری به موفقیت‌های خوبی دست یابد که در همه استان‌ها از جمله شعبه دارد.

وی از راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی جهاد دانشگاهی در استان بوشهر خبر داد و ادامه داد: راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی با ارائه خدمات به نرخ دولتی نقش مهمی در همکاری با قشر محروم جامعه دارد و چنانچه فضایی ایجاد شود آزمایشگاه طبی در تمام شهرستان‌های استان از جمله  شهرستان دشتی راه‌اندازی می‌شود.

احمدی زاده از راه‌اندازی پژوهشکده خرما در مرکز استان بوشهر خبر داد و گفت: جانمایی این پژوهشکده انجام‌ شده که در حال حاضر 600 نهال خرمای مجول به عنوان یکی از ارقام گران‌قیمت در جهان در استان بوشهر کشت شده که با هوای منطقه سازگاری دارد.

وی افزود: مجول به لحاظ کیفی و کمی دارای ارزش بالایی است تا بدان جا که هم‌اکنون در دنیا یک رقم تجاری برتر محسوب می‌شود و در حال حاضر هر کیلو خرمای تر آن در زیر باغ تا 300 هزار ریال به فروش می‌رسد.

احمدی زاده تأکید کرد: جهاد دانشگاهی دارای بخش‌های فنی و مهندسی، پزشکی، معماری، علوم انسانی و هنر است که دوره‌های تخصصی ویژه دانشجویان را با حضور اساتید برجسته در استان بوشهر برگزار می‌کند که در مرحله اول 600 نفر در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی جذب کار شده‌اند و در شهریورماه سال 1397 نفر آموزش و مهارت‌آموزی 600 نفر دیگر نیز توسط جهاد دانشگاهی استان بوشهر آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی استان آمادگی خود را جهت طراحی سند توسعه شهرستان در حوزه اشتغال، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

 احمدی زاده مشاوره شغلی را یکی از برنامه‌های جهاد دانشگاهی در استان عنوان کرد و گفت: آموزش رشته‌های مورد نظر در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، سیمان و کشاورزی در اولویت این جهاد دانشگاهی است که با استفاده از اساتید در صنعت مورد نظر انجام می‌شود.

وی از راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در استان بوشهر خبر داد و افزود: تفاهم‌نامه راه‌اندازی انرژی خورشیدی بین جهاد دانشگاهی و کمیته امداد در استان بوشهر امضاء شده و در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود و این باعث درآمد پایدار به مددجویان این نهاد خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تا پایان امسال، دفاتر استانی خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود که نقش مهمی در انتقال اخبار و رویدادهای استان دارد.

انتهای پیام/40/3347

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول