اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون تلفیق مجلس:

7 هزار میلیارد تومان ناشی از قطع یارانه افراد متمکن صرف حذف فقر مطلق می‌شود

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طی سال آینده حامل‌های انرژی هیچ افزایشی نخواهند داشت ضمن اینکه 7 هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از قطع یارانه افراد متمکن که به دولت بازمی‌گردد، صرف حذف فقر مطلق خواهد شد.

7 هزار میلیارد تومان ناشی از قطع یارانه افراد متمکن صرف حذف فقر مطلق می‌شود

سیدمهدی فرشادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان اینکه لایحه بودجه 97 با 282 رأی مثبت نمایندگان تصویب شد، اظهار کرد: مخالفت‌هایی در برخی از بندهای این لایحه وجود داشت که بعد از چکش‌کاری و اصلاح، نمایندگان مجلس با کلیات لایحه موافقت کردند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این ایرادات در مورد موضوع قطع یارانه‌ها بود که با مخالفت نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون تلفیق مواجه شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دولت توان تامین اعتبار پرداخت یارانه کل جمعیت یارانه‌بگیر فعلی را ندارد تصمیم بر این شد که تنها به تمام روستانشینان، مددجویان زیرپوشش دستگاه‌های حمایتی، حاشیه‌نشین‌ها و افرادی که حقوق پایین دارند یارانه پرداخت شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که یارانه 54 میلیون نفر از جمعیت کشور قطع نشود که این جمعیت شامل خانوارهای روستایی، حاشیه‌نشین و افراد کم درآمد جامعه است.

فرشادان اذعان کرد: این کار به صورت تدریجی و ظرف سه ماه انجام می‌شود و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز مکلف است ظرف یک ماه به اعتراضات افرادی که یارانه آنها قطع می‌شود، پاسخ دهد.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در همین راستا حساب افراد نیز در صورت نیاز بررسی خواهد شد تا حقی از کسی ضایع نشود.

فرشادان همچنین اضافه کرد: طی سال آینده حامل‌های انرژی هیچ افزایشی نخواهند داشت ضمن اینکه 7 هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از قطع یارانه افراد متمکن که به دولت بازمی‌گردد، صرف حذف فقر مطلق خواهد شد.

وی در مورد برنامه دولت در بحث اشتغال و تامین اعتبار لازم در راستای تحقق برنامه‌های اشتغالزایی نیز، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دولت تامین بخشی از اعتبار حوزه اشتغال‌زایی از محل درآمد حاصل از افزایش حامل‌های انرژی بود که با لغو این موضوع دولت اعتبارات حوزه اشتغال را از منابع دیگر تامین خواهد کرد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعتبار حوزه اشتغال از محل‌های مختلف از جمله کمک‌های فنی و اعتباری بانک‌ها در حدود 60 هزار میلیارد تومان تامین خواهد شد و این بدون احتساب 1.5 میلیارد دلاری است که به مقوله اشتغال روستایی تخصیص یافته است.

وی در پایان به افزایش بودجه استان کردستان در سال 96 نسبت به سال 95 اشاره کرد و گفت: کردستان در بحث افزایش بودجه در سال‌جاری استان دوم در بین استان‌ها بوده است.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول