اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افشای سفر یک شاهزاده بحرینی به فلسطین اشغالی

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی از سفر یک شاهزاده بحرینی به فلسطین اشغالی خبر داد و گفت که از وی در پارلمان این رژیم میزبانی خواهد کرد.

افشای سفر یک شاهزاده بحرینی به فلسطین اشغالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایوب قرا» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی امروز در توئیتر خود خبر داد که یک شاهزاده بحرینی به فلسطین اشغالی سفر کرده است. 

قرا امروز یکشنبه در توییتر خود نوشت: برای نخستین بار در تل‌آویو با شاهزاده‌ای بحرینی برای تقویت روابط... [ دو طرف] دیدار کردم. خوشوقتم که روز دوشنبه در کنست [پارلمان] نیز میزبان او خواهم بود. 

این وزیر اسرائیلی اشاره‌ای به منصب این شاهزاده بحرینی نکرد و به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد. این توییت او سوالات زیادی در خصوص این میهمان بحرینی برانگیخته است. 

 

این اولین بار نیست که شخصیتی از بحرین به عنوان یک کشور مسلمان به فلسطین اشغالی سفر می‌کند. در اکتبر گذشته نیز این وزیر اسرائیلی ورود یک هیأت رسمی بحرینی به فلسطین اشغالی را تبریک گفت و در نتیجه اعتراض‌های زیادی به سفر این هیأت به فلسطین اشغالی شد. 

همزمان با تلاش برخی کشورهای عربی و در رأس آن عربستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و سازش در خصوص مسئله فلسطین، بحرین نیز تلاش‌های مشابهی در دستور کار قرار داده است به طوری که اکتبر گذشته پس از بازگشت هیأت بحرینی، شاه این کشور با اعضای این هیأت دیدار کرد تا پیام این اتفاق، مخابره شود. 

سال گذشته نیز در ماه فوریه، حمد بن عیسی، شاه بحرین،‌ میزبان دو خاخام آمریکایی بود. در ماه سپتامبر نیز پسر او از یک مرکز یهودی در آمریکا دیدن کرد و در خصوص تسامح دینی سخنانی ایراد کرد. بعدها در گزارش‌های خبری به نقل از دو خاخام آمریکایی نقل شد که شاه بحرین از لغو بایکوت کشورهای عربی علیه روابط با اسرائیل، حمایت می‌کند. 

سال گذشته همچنین یک هیأت سعودی نیز به ریاست «انور عشقی» ژنرال بازنشسته و مشاور اسبق شاه پیشین عربستان به فلسطین اشغالی سفر و با «دوری گلد» قائم مقام وقت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

علاوه بر این، در ماه‌های گذشته، برخی گزارش‌های خبری شایع کردند که یک مقام عالی‌رتبه سعودی که سال گذشته به فلسطین اشغالی سفر کرده، محمد بن سلمان ولی‌عهد فعلی عربستان سعودی است؛ امری که عربستان آن را رد کرد.


توییت وزیر اسرائیلی

 

انتهای پیام/ص 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول