اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر

راه اندازی مراکز بهداشتی درمانی در دهه فجر/ غربالگری ناهنجاری‌های ستون فقرات در دانش آموزان

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به راه اندازی مراکز بهداشتی درمانی در دهه فجر گفت: ناهنجاری‌های کف پا و ستون فقرات دانش‌آموزان توسط کارشناسان ارتوپدی نیز در این ایام شناسایی می‌شود.

راه اندازی مراکز بهداشتی درمانی در دهه فجر/ غربالگری ناهنجاری‌های ستون فقرات در دانش آموزان

حسن صفاریه، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در ارتباط با اقدامات اینن معاونت در ایام دهه فجر اظهار کرد: مانورهای منطقه‌ای در این ایام در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و گلستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس، یزد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و مرکزی برگزار می‌شود.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی با اشاره به اینکه برگزاری این مانور توسط تیم‌های بهداشت و درمان در منطقه استان تهران با حضور استان‌های مازندران، قم، قزوین، گیلان و البرز انجام می‌شود، افزود: همچنین تیم‌های مذکور در منطقه آذربایجان غربی با حضور استان‌های زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی؛ منطقه کرمانشاه با حضور دو استان همدان و کردستان و منطقه کهکیلویه و بویر احمد نیز شامل لرستان، ایلام و خوزستان به اقشار کم برخوردار ارایه خدمات می‌کنند.

صفاریه در ادامه گفت: راه اندازی مراکز بهداشتی درمانی شهرستان بم در استان کرمان، راه اندازی مراکز بهداشتی درمانی شهرستان گرمه در استان خراسان شمالی و همچنین یک روز ویزیت رایگان در این ایام از اقداماتی است که در حوزه بهداشت و درمان داخل کشور به مناسبت بزرگداشت دهه فجر انجام می‌شود.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی با تاکید بر اینکه هر کدام از مراکز توانبخشی جمعیت هلال احمر در استان‌ها و شهرهای مختلف، موظف به ارایه معاینه غربالگری در یک مرکز آموزشی در ایام دهه فجر شده‌اند، خاطرنشان کرد: در این اقدام ناهنجاری‌های کف پا و ستون فقرات دانش‌آموزان توسط کارشناسان ارتوپدی جمعیت هلال احمر شناسایی خواهند شد.

وی در پایان افزود: همچنین برنامه‌های پیشنهادی مراکز سلامت خارج از کشور نیز در این ایام شامل برپایی چادرهای اطلاع رسانی در ارتباط با خدمات مراکز، برپایی چادرهای سلامت و استقرار پزشکان جهت ارایه خدمات و ویزیت رایگان به افراد کم برخوردار، توزیع بروشور و ارایه تخفیف‌های ویژه در تمامی بخش‎‌ها و خدمات مراکز سلامت برای مراجعه کنندگان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول