اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

موشک‌های اتمی «اسکندر» روسیه در «کالینینگراد» مستقر شد

در بحبوحه تنش‌ها بین مسکو و واشنگتن بر سر دکترین اتمی جدید آمریکا، رسانه روسی از استقرار موشک‌های «اسکندر» با قابلیت حمل کلاهک اتمی در «کالینینگراد» خبر داد.

موشک‌های اتمی «اسکندر» روسیه در «کالینینگراد» مستقر شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نماینده ارشد پارلمان روسیه از استقرار موشک‌های «اسکندر» با قابلیت حمل کلاهک اتمی در منطقه کالینینگراد خبر داد.

طبق گزارش ریانووستی، یک نماینده ارشد پارلمانی روسیه امروز دوشنبه خبر داده که این کشور موشک‌های پیشرفته اسکندر با قابلیت حمل کلاهک اتمی را در منطقه کالینینگراد مستقر کرده است.

«کالینینگراد» بخشی جدا از خاک اصلی روسیه است که در میان لهستان و لیتوانی در ساحل دریای بالتیک قرار دارد.در این منطقه که 300 کیلومتر با خاک روسیه فاصله دارد، ناوگان بالتیک روسیه مستقر است.

انتشار این خبر در حالی صورت گرفته که به دنبال انتشار اخیر  سند راهبرد اتمی آمریکا توسط رئیس‌جمهور آمریکا، تنش‌ها بین مسکو و واشنگتن تشدید شده است.

پیش‌نویس 64 صفحه‌ای این سند از برنامه‌ریزی‌هایی برای ساخت دو سلاح با قابلیت پرتاب از دریا پرده برمی‌دارند. یکی از این سلاح‌ها قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای برای استفاده در میادین نبرد را دارد. کلاهک جدید که به عنوان سلاح هسته‌ای تاکتیکی شناخته می‌شود می‌تواند توسط موشک‌های نصب‌شده روی زیردریایی‌ها علیه نظامیان در حال پیشروی شلیک شود. 

این سلاح، با سلاح‌های راهبردی که برای نابود کردن شهرها و مواضع نظامی سخت ساخته می‌شوند تفاوت دارند. 

تیم ترامپ معتقد است برای مقابله با زرادخانه‌های تاکتیکی دشمنان، به سلاح‌های هسته‌ای که قابل استفاده در میادین جنگی هستند نیاز است. به باور آنها، آمریکا در صورت درگیری با روسیه یا چین، به جای نابودی کامل شهرهای آنها با سلاح‌های راهبردی، می‌تواند وارد جنگ‌های هسته‌ای محدود با آنها شود. 

 سند جدید، ملاک‌های رئیس‌جمهور آمریکا برای «اولین استفاده» از سلاح‌های هسته‌ای را هم نسبت به روسای جمهور قبلی تغییر داده و دامنه آن را گسترده‌تر کرده است(جزئیات بیشتر).

انتشار این دکترین با واکنش وزارت خارجه روسیه روبرو شد و این وزارتخانه تاکید کرد که از این راهبرد جدید آمریکا، «بسیار ناراضی» است.

مسکو علاوه بر این درباره رویکرد «نامحدود» واشنگتن به مسئله استفاده از تسلیحات هسته‌ای ابراز نگرانی کرده و خواستار بررسی عمیقتر احتمال استفاده این کشور از تسلیحات هسته‌ای در شرایطی که این سند «حاد» عنوان کرده، شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول