اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گلستان خبر داد

پرداخت تسهیلات ٢٣٠ میلیارد ریالی به متقاضیان طرح‌های کارآفرینی و اشتغالزا گلستان

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گلستان از پرداخت تسهیلات ٢٣٠ میلیارد ریالی به متقاضیان طرح‌های کارآفرینی و اشتغالزا در ٩ ماه سال جاری خبر داد.

پرداخت تسهیلات ٢٣٠ میلیارد ریالی به متقاضیان طرح‌های کارآفرینی و اشتغالزا گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن پهلوری صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران استان با اشاره به اهداف صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد:صندوق کارآفرینی امید در گذشته با نام صندوق مهر امام رضا (ع) فعال بود اما در دولت یازدهم با هدف حمایت از کسب و کار خرد و کوچک، کسب و کار بازار محور و حمایت از اقشار کم درآمد به خصوص روستاییان و افراد محروم به صندوق کارآفرینی امید تغییر نام داد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ٢٣٠میلیارد ریال از حوزه منابع داخلی پرداخت تسهیلات داشتیم.
مدیرعامل صندوق  کارآفرینی امید گلستان در خصوص پرداخت وام ازدواج از طریق این صندوق گفت: متقاضیان ابتدا باید در سامانه ثبت‌نام کنند میزان وام ازدواج صندوق کارآفرینی امید ١٠ میلیون تومان است در واقع وام ازدواج هر بانک متناسب با سهمیه‌ای که در اختیار دارند متفاوت است با این وجود در ۶ ماه ابتدای سال پرداخت وام ازدواج به متقاضیان کمتر از یک ماه زمان می‌برد اما در ۶ ماه دوم تقریبأ سه ماه زمان برای پرداخت وام ازدواج لازم است.
پهلوری با اشاره به اقدامات صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از روستاییان افزود: حمایت از اقشار کم درآمد به خصوص روستاییان و افراد محروم جزو استراتژی نظام و دولت محسوب می‌شود و حوزه‌ای از این وظیفه به عهده صندوق کارآفرینی امید است تا موجب افزایش درآمد سرانه، ایجاد اشتغال برای این قشر شود و به نوعی از مهاجرت روستاییان جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: در همین راستا از ابتدای سال ١٣٩۶ به صورت پایلوت در ١۴ روستای استان اقدامات حمایتی و کارآفرینی انجام شد تا نرخ بیکاری در روستاها کاهش و شاهد روستاهای بدون بیکار در گلستان باشیم.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گلستان بیان کرد: کارآفرینان روستایی برای اخذ تسهیلات در سامانه کارا ثبت‌نام و طرح توجیهی خود را در این سامانه قرار دهند بعد از بررسی طرح به کارگروه اشتغال شهرستان ارجاع و بعد از تصویب به بانک عامل معرفی خواهد شد.
پهلوری در رابطه با مشکلات روستاییان به جهت پیدا کردن ضامن اداری برای اخذ تسهیلات گفت: با توجه به این مشکلات دولت تدابیر خوبی را در اعتبارات روستایی لحاظ کرده است روستاییانی که از طرح‌های کارآفرینی استفاده می‌کنند می‌توانند منازل، زمین کشاورزی و یا جایگاه دامداری خود را در محیط روستابه عنوان ضمانت برای تسهیلات قرار دهند.
وی با اشاره به تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای زنان سرپرست خانوار یا زنان بدسرپرست گفت: اولویت کاری ما ارائه تسهیلات به زنان سرپرست یا بدسرپرست است در این رابطه با امور بانوان و خانواده استانداری گلستان تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر شناسایی این بانوان منعقد شده است تاکنون بیش از ۶٠ پرونده برای اخذ تسهیلات به صندوق معرفی شده است همچنین بانوانی که زیرمجموعه دستگاهها یا نهادهای دیگر هستند می‌توانند با مراجعه به دستگاه تخصصی و ارائه طرح از تسهیلات صندوق بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/40/٨٣٠١٧

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول