اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تعاون روستایی خبر داد

پرداخت تسهیلات 14 هزار میلیارد تومانی به تعاونی‌های روستایی/ ارزیابی تعاونی‌های روستایی استان‌ها براساس ارائه تسهیلات

رئیس سازمان تعاون روستایی از پرداخت تسهیلات 14 هزار میلیارد تومانی به تعاونی‌های روستایی خبر داد و گفت: این تسهیلات با سود چهار تا 10 درصد و دو سال تنفس پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات 14 هزار میلیارد تومانی به تعاونی‌های روستایی/ ارزیابی تعاونی‌های روستایی استان‌ها براساس ارائه تسهیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌اوسط هاشمی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان، اظهار کرد: سرمایه، معدن، آب و خاک نیست بلکه عقلانیت، خرد و دانایی است که با انباشته‌ شدن این مهم «وامرهم شورا بینهم» تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه فضای سیاسی و اجتماعی کشور نباید خشک باشد، گفت: در فضای نرم، جریان فکر، اندیشه و میل کار جمعی موجب برکت می‌شود که در واقع شأن نزول انقلاب اسلامی نیز همین بوده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی با بیان اینکه وزن وزارت جهاد کشاورزی در اقتصاد نباید کمتر از وزارت نفت باشد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند یک وزارت توانمند باشد که اشتغال و اقتصاد کشور را ضمانت کند و با ارزش‌افزایی و گردش در مسیر صادرات و هدف‌گذاری در مسیر جهانی کام کشاورز و تولیدکننده را شیرین کند.

هاشمی با بیان اینکه استان گلستان در بخش کشاورزی و دامداری ظرفیت‌های فراوانی دارد، افزود: استان گلستان 400 کیلومتر مرز، 100 کیلومتر ساحل و 300 کیلومتر خشکی دارد که این داشته‌ها برای کشور یک ظرفیت است و باید در راه مفید از آنها استفاده کرد.

وی تعاونی را به‌معنای نفوذ در لایه‌های مردم برشمرد و اذعان کرد: سهم ما در ایجاد شبکه تجاری با کشور همسایه چه میزان است؟

 رئیس سازمان تعاون روستایی استفاده از ظرفیت‌های نو را ضروری دانست و تأکید کرد: تجارت و بازرگانی از این راه اتفاق می‌افتد.

هاشمی کار جمعی را یکی از بزرگترین وظایف تعاونی‌ها عنوان کرد و گفت: باید مشارکت و کار جمعی را تمرین کنیم و نظام بهره‌برداری را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه دولت 14 هزار میلیارد تومان برای تکمیل و تولید زنجیره‌های تولید تعاون روستایی اختصاص داده است، یادآور شد: این تسهیلات نباید در شهرها هزینه شود و بررسی علمکرد سازمان تعاونی‌های روستایی کشور بر اساس جذب این تسهیلات در نظر گرفته می‌شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی متذکر شد: دولت در مسیر ارائه این تسهیلات نمی‌تواند همه مشکلات را بردارد و باید هماهنگ باشیم و موانع را برداریم.

وی با بیان اینکه تسهیلات تعاونی‌های روستایی با سود چهار تا 10 درصد است، گفت: دو سال تنفس برای این تسهیلات در نظر گرفته شده است.

هاشمی با بیان اینکه یک هزار میلیارد تومان برای تسهیلات سرمایه وجود دارد، گفت: باید از این تسهیلات برای ساخت سردخانه‌ها و نظام بسته‌بندی و بخش‌هایی که تعاونی‌های استان گلستان در آن مشکل دارند استفاده کنیم.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول