اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

روزنامه لبنانی الاخبار؛

عملیات ادلب متوقف می‌شود؛ ارتش سوریه عازم غوطه شرقی دمشق می‌شود

یک روزنامه لبنانی ادعا کرد که در حال حاضر ارتش سوریه عملیات خود را در استان ادلب متوقف کرده و عازم ریف دمشق شده است تا غوطه شرقی را پاکسازی کند.

عملیات ادلب متوقف می‌شود؛ ارتش سوریه عازم غوطه شرقی دمشق می‌شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری امروز جمعه اعلام کردند که ارتش سوریه و متحدین به زودی عازم ریف دمشق می‌شوند تا منطقه غوطه شرقی را پاکسازی کنند.

روزنامه الاخبار لبنان ادعا کرد که با وجود پیشروی زیادی که ارتش سوریه در مثلث حماه-ادلب-حلب داشته است، در حال حاضر عملیات در این منطقه متوقف خواهد شد و این نیروها به غوطه شرقی خواهند رفت.

همزمان با این مسئله، ترکیه به همراه تروریستهای ارتش آزاد در شمال سوریه علیه شبه نظامیان کُرد در منطقه عفرین واقع در استان حلب در حال انجام عملیات است.

الاخبار به نقل از بشار اسد رئیس جمهور سوریه گزارش داد که ترکیه پیش از حمله به عفرین در پی برقراری تماس با دمشق بوده و از طریق مسکو چندین بار پیام داده بود، ولی سوریه اعلام کرد که هر گونه تحرک ترکیه به منزله اشغالگری خواهد بود.

لذا دمشق مسکو را قانع کرد که آنکارا از نیروی هوایی خود در سوریه استفاده نکند و این مسئله سبب شده است که ترکیه در عملیات خود علیه کُرد پیشروی چشمگیری نداشته باشد.

هر چند سران ترکیه در روزهای نخست عملیات از حملات هوایی به عفرین سخن گفتند، ولی این روزها دیگر خبری از این حملات نیست.

یک فرمانده ارتش سوریه اعلام کرد که ارتش، پدافند هوایی و ضد هوایی در ریفهای ادلب و حلب مستقر کرده  است؛ به گونه‌ای که حریم هوایی شمال سوریه را پوشش می‌دهد.

به گزارش الاخبار، ارتش سوریه از زمان آغاز عملیات خود در نیمه دسامبر سال گذشته در مثلث ادلب-حماه-حلب توانسته است 3 هزار و 500 کیلومتر مربع را آزاد کرده و خود را به 14 کیلومتری شهرک راهبردی «سراقب» که یکی از مراکز مهم جبهه النصره است برساند. گذشته از اینکه شهرکهایی که در جاده راهبردی حلب-دمشق قرار دارند نیز تحت سیطره آتشباری ارتش سوریه قرار گرفته است.

اندازه واقعی    

بنا بر این گزارش، آنکارا برای اینکه این وضعیت را ثابت نگه دارد و اجازه پیشروی بیشتر به ارتش سوریه ندهد، بر اساس توافقات مذاکرات آستانه این منطقه را در ضمن مناطق کاهش تنش قرار داد؛ زیرا ترکیه خواستار آرامش در این جبهه است.

کما اینکه آنکارا می کوشد به تروریستهای حاضر در محور «العیس» اطمینان دهد که ارتش سوریه و همپیماناش هیچ عملیات نظامی را علیه آنان آغاز نخواهند کرد؛ لذا تروریستها روند ورود ترکیه به العیس را تسریع بخشیدند تا مانع از وقوع درگیری احتمالی شوند.  

الاخبار ادامه داد، روسیه در همین راستا به دمشق گفته است که «در راستای حفظ توافقات آستانه این عملیات را متوقف کند». لذا این عملیات در صورت توقف نیز برای ترکیه دیر هنگام است؛ زیرا آنکارا فکر نمی‌کرد که نیروهای سوری از خط آهن «الحجاز» نیز عبور کنند و هنگامی که وارد منطقه العیس شوند، با خمپاره های ارتش سوریه مواجه شوند.

بنا بر این گزارش، با وجود اینکه ترکیه در ریف حلب و ادلب حضور خود را تقویت کرده و آغاز نشست سه جانبه رؤسای جمهور ترکیه، روسیه و ایران در استانبول نزدیک است، ظاهرا وضعیت ادلب نیز آرام خواهد شد و اقدامات نظامی هم به صورت معلق درخواهد آمد.

لذا ارتش سوریه که در ادلب حضور دارد، مقدمات عزیمت به جبهه های غوطه شرقی را فراهم کرده و این عملیات برای آزادسازی شهرکهای اطراف دمشق کلید زده خواهد شد تا خطر تروریستهای«جیش الإسلام»، «فیلق الرحمن و «هیئة تحریر الشام» از اطراف پایتخت سوریه کاهش یابد.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول