اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد

درآمد 42 میلیارد دلاری روسیه از اجرای توافق کاهش عرضه اوپک

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد:در پی بالا رفتن قیمت نفت ناشی از توافق کاهش عرضه اوپک طی بیش از یک سال گذشته روسیه 41.5 میلیارد دلار از محل اجرای توافق درآمد کسب کرده است.

درآمد 42 میلیارد دلاری روسیه از اجرای  توافق کاهش عرضه اوپک

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، به لطف افزایش قیمت نفت در بازار جهانی ناشی از توافق تولیدکنندگان و نقش‌آفرینان بازار نفت نظیر اعضای اوپک و روسیه برای محدود کردن عرضه  به بازار جهانی شرکت‌های نفتی روس و دولت این کشور معادل 41.5 میلیارد دلار از محل اجرای این توافق سود کرده‌اند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، طی پیامی  در توئیتر با اعلام این خبر گفت: 29.4 میلیارد دلار از این سود به جیب بودجه فدرال این کشور و 12.11 میلیارد دلار دیگر نیز به جیب شرکت‌های نفتی روس رفته است.

وی گفت: این حجم از سود نفتی ناشی از افزایش قیمت‌ها پس از توافق نسبت به قیمت‌ نفت پیش از اجرای توافق اوپک، روسیه و دیگر تولید کنندگان نفت است.

روسیه در این توافق متعهد شد تا 300 هزار بشکه از عرضه نفت خود به بازار جهانی بکاهد. این در حالی است که برخی شرکت‌های روس از عمل به این توافق و کاهش صادرات نفت ناراضی هستند.

در قالب توافق اوپک اعضای اوپک توافق کردند تا 1.2 میلیون بشکه از صادرات نفت خود به بازار جهانی بکاهند.

افزایش قابل توجه قیمت نفت در بازار جهانی طی سال جاری باعث شده است که برخی نسبت به ادامه پایبندی روسیه به اجرای توافق اوپک تشکیک کنند، چرا که بر این باورند روسیه و اعضای اوپک تمایلی به افزایش شدید قیمت نفت ندارند و دلیل این مسئله این است که افزایش شدید قیمت نفت به بالا رفتن بیش از انتظار تولید نفت شیل آمریکا منجر خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول