اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2:

بندرخشک اینچه‌برون در 1250 هکتار زمین ایجاد می‌شود/ 290 هکتار در اختیار منطقه آزاد قرار می‌گیرد

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 گفت: یک‌هزار و 250 هکتار زمین برای ایجاد بندرخشک اینچه‌برون در اختیار راه‌آهن قرار گرفت که از این مساحت 290 هکتار در صورت تصویب منطقه آزاد در اختیار این پروژه قرار می‌گیرد.

بندرخشک اینچه‌برون در 1250 هکتار زمین ایجاد می‌شود/ 290 هکتار در اختیار منطقه آزاد قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا قربانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان اظهار کرد: 290 هکتار زمین از یک هزار و 250 هکتار پروژه بندرخشک، واگذار به منطقه آزاد می‌شود که مدیریت آن در اختیار راه‌آهن خواهد بود.

وی تصریح کرد: تحویل ایستگاه اینچه برون به اداره کل راه آهن شمال شرق دو در آذر ماه سال 1393 بود، تشکیل ساختمان، چهار خط ایستگاهی به طول چهار کیلومتر، جاده دسترسی ایستگاه و امکانات اولیه صرفا برق و تلفن از جمله اقدامات انجام شده در این منطقه بوده است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 افزود: برابر مطالعات توجیهی انجام شده برای توسعه بندر خشک اینچه‌برون بار جذب شده در افق ۱۴۰۴ حدود 6 میلیون و 775 هزار تن پیش‌بینی شده است.

قربانی با اشاره به اینکه تمام قوانین حاکم بر بنادر ساحلی در بنادر خشک نیز حاکم است، بیان کرد: یکهزار و 250 هکتار اراضی مورد درخواست راه آهن برای تاسیس بندر خشک در نظر گرفته شده است، زمین آن مشخص شده و در مراحل مختلف واگذار می‌شود ابتدا قرار بود 200 هکتار را به راه آهن بدهند.

وی ادامه داد: طبق مفاد قرارداد زمین های مورد نیاز در قالب برنامه های حاکمیتی توسط استانداری واگذار شود و در صورتی که مواد مورد تفاهم اجرایی شد زمین به تناسب واگذار شود.

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 با اشاره به کلنگ زنی بندر خشک در اردیبهشت 1395 با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور گفت: در آن زمان اعتباری برای بندرخشک در نظر گرفته نشده بود، ۳۶ میلیارد تومان برای زیرساخت مصوبه داشتیم.

قربانی بیان کرد: قرار بود یکهزار و ۲۵۰ هکتار تمدید شود و گفتند اولویت با راه‌آهن است، تاکید بر این بود که از واگذاری زمین‌ها به شرکت‌ها جلوگیری شود و منطقه آزاد اگر تصویب شد 290 هکتار در اختیار منطقه آزاد قرار بگیرد و برای جلوگیری از پراکندگی مسیر مدیریت آن با راه آهن باشد.

وی در خصوص پروژه‌های ایجاد شده گفت: اصلاح زیرسازی خطوط ایستگاهی ۵ و ۶ و ۷، خاکریزی ،زیرسازی ریلی و محوطه سازی از جمله اقدامات است ۱۰ هزار و 400 مترمربع محوطه سازی انجام شد.
به گفته مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 ؛ ایجاد جاده دسترسی، احداث سه خط ایستگاهی به طول ۴۲۰۰ متر انجام شد.

قربانی از احداث سایت تحقیقاتی مواد نفتی «مازوت» توسط بخش خصوصی خبر داد و افزود:به طور موقت پایانه نفتی مواد را در محوطه ایجاد کردیم.

وی از ترانزیت نفت کوره از اینچه برون به سمت بندرعباس خبر داد و بیان کرد: یکی از بزرگترین پروژه های آماده بهره برداری خط عریض است و در حال حاضر در داخل خط عریض شروع به هشت سوله ۳۰ در ۵۰ کردیم کالاهای که وارد می‌شود در انبارها انتقال می‌یابد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 در خصوص مزایای احداث خط عریض اینچه برون گفت: یکصد فرانک سوئیس برای تعویض بوژی در پرداخت نخواهیم داشت.

قربانی از برق سازی محور راه آهن اینچه برون به گرمسار با اعتبار 1.2 میلیارد یورو خبر داد و بیان کرد: احداث خط دوم بندرگز به سردشت به طول ۴۴ کیلومتری روند نهایی خود را طی می‌کند.

وی گفت: فکر نمی‌کردیم بندرخشک به این زودی وارد فاز اجرایی شود ۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده و ۵۰ میلیارد تومان دیگر برای سال ۹۷ به پروژه اختصاص خواهد یافت.

قربانی ابراز کرد: بندر خشک در مرحله آماده‌سازی می‌تواند مشکل اشتغال جوانان را حل کند اگر به بهره‌برداری برسد 3 هزار و 500 فرصت شغلی در منطقه ایجاد خواهد کرد.
انتهای پیام/40/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول