اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان خبر داد

تشکیل کمیته اضطراری بررسی مشکلات معدن بوکسیت در استان سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تشکیل کمیته اضطراری بررسی مشکلات معدن بوکسیت در این استان خبر داد.

تشکیل کمیته اضطراری بررسی مشکلات معدن بوکسیت در استان سمنان

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان سمنان، بهروز اسودی عصر امروز در حاشیه سومین جلسه شورای معادن استان سمنان به ریاست استاندار سمنان در استانداری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در استان سمنان، ۵۴۰ معدن فعالیت دارند که حدود ۸۰ تا ۱۰۰ معدن به‌صورت فصلی فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت و معادن استان سمنان با ارائه گزارشی از مصوبات جلسه قبل شورا، از تشکیل کمیته اضطراری بررسی مشکلات معدن بوکسیت خبر داد و گفت: اعضای این کمیته متشکل از صنعت معدن، محیط زیست، منابع طبیعی، امور آب و بنیاد مسکن هستند.

در این جلسه که نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت و معادن استان، تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان معادن استان شرکت داشتند، بحث و تبادل‌نظر پیرامون بند ۴ از بخش الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور، بررسی مشکلات بهره‌بردار معدن پتاس طروود، زیرساخت‌های مورد نیاز معادن مس شاهرود و میامی و درخواست تعطیلی موقت تعدادی از معادن زغال‌سنگ، آهک، گچ، مس، سیلیس، خاک صنعتی و سنگ‌آهک در نقاط مختلف استان از مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد.

در این جلسه، مقرر شد؛ حساب‌های بانکی و گردش‌های مالی و خرید و فروش معادن با رعایت ضوابط قانونی باید در استان‌های محل ذخایر معدنی انجام پذیرد و دفاتر مالی و قانونی مربوطه در استان‌های مذکور مستقر و حوزه مالیاتی آنان در همان استان‌ها تعیین شوند و شورای معادن استان موظف است بر اجرای این جز نظارت کنند.

انتهای پیام/2568/م20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول