اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

از آغاز سال‌جاری تاکنون

612 هزار قطعه تخم مرغ نطفه‌دار از زنجان صادر شده است

مدیر‌‌کل دامپزشکی استان زنجان گفت: از آغاز سال‌جاری تاکنون 612 هزار قطعه تخم مرغ نطفه‌دار از استان‌ زنجان به کشورهای مقصد صادر شده است

612 هزار قطعه تخم مرغ نطفه‌دار از زنجان صادر شده است

محمدباقر حاج کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان زنجان در طول سال انواع جوجه یکروزه، تخم مرغ نطفه‌دار، خامه استریل و دام زنده را به سایر کشورها صادر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در 10 ماهه گذشته از سال‌جاری یک میلیون و 262 هزار و 500 قطعه جوجه یکروزه از استان زنجان صادر شده است، عنوان کرد: این جوجه‌ها به مقصد ارمنستان و افغانستان صادر شده است.

مدیر‌‌کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه ارزش دلاری صادرات جوجه یک‌روزه از استان زنجان 524 هزار و 875 دلار است، گفت: ارزش ریالی این صادرات نیز بیش از 19 میلیارد ریال برآورد شده است.

حاج کاظمی با اشاره به اینکه از آغاز سال‌جاری تاکنون 612 هزار قطعه تخم مرغ نطفه‌دار صادر شده است، گفت: مقصد این اقلام کشورهای عمان و ارمنستان بوده است.

وی ارزش دلاری صادرات تخم مرغ نطفه‌دار از استان زنجان را 220 هزار و 320 دلار اعلام کرد و افزود: 7 میلیارد و 711 میلیون ریال نیز ارزش ریالی این صادرات در سال‌جاری بوده است.

مدیر‌‌کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌جاری 39 هزار و 555 بسته خامه استریل از استان زنجان صادر شده است، گفت: مقصد این صادرات کشور آذربایجان بوده است.

حاج کاظمی همچنین به صدور 121 رأس دام زنده در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: مقصد این کالا نیز کشور افغانستان بوده است.

انتهای پیام/73009/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول