اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

معاون دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

عدم پرداخت مطالبات توسط بیمه‌های تجاری موجب بروز مشکل در ارائه خدمات درمانی می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: عدم پرداخت بدهی‌ها توسط بیمه‌های تجاری موجب بروز مشکلاتی در ارائه خدمات درمانی رایگان به مصدومان تصادفات رانندگی می‌شود.

عدم پرداخت مطالبات توسط بیمه‌های تجاری موجب بروز مشکل در ارائه خدمات درمانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از وبدا، ابراهیم حسنی گفت: قانون،  وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و به تبع آن دانشگاه‌های علوم پزشکی را موظف به ارائه خدمات درمانی رایگان به مصدومان تصادفات رانندگی کرده و تامین منابع مالی آن را از طریق بیمه‌های تجاری تعیین کرده است.

وی گفت: براساس ماده ۹۲ قانون برنامه چهارم توسعه، بند ب ماده ۳۷ قانون پنجم توسعه، ماده ۳۰ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت شرکت‌های بیمه تجاری مکلف هستند ۱۰ درصد حق بیمه شخص ثالث و سرنشین خودروها را به حساب اختصاصی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای ارائه خدمات درمانی مناسب و رایگان به مصدومین حوادث و سوانح رانندگی واریز کنند که متاسفانه از سال ۱۳۹۵ تا کنون علی‌رغم اینکه پول بیمه خودروها از مردم توسط شرکت‌های بیمه اخذ شده ولی حق قانونی وزارت بهداشت پرداخت نشده به طوری که مبلغ این بدهی به وزارت بهداشت در سطح کشور صرفا توسط بیمه ایران به ۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: عدم پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه شرکت‌های بیمه تجاری به وزارت بهداشت موجب شده است که بیش از ۲۰ میلیارد تومان مطالبات بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تامین نشود که این میزان در خصوص بیمارستان امام خمینی (ره ) ارومیه به عنوان مرکز ترومای استان ۱۳ میلیارد تومان می‌باشد و این بی‌مهری در کنار سایر چالش‌های مالی و اعتباری دانشگاه‌ها موجب بروز مشکلات عدیده و جدی در ارائه خدمات درمانی رایگان به مصدومان تصادفات رانندگی می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: همان گونه که از دانشگاه‌های علوم پزشکی انتظار می‌رود که خدمات بهینه و رایگان را به مصدومان حوادث و سوانح رانندگی ارائه کنند بیمه‌های تجاری نیز موظف و مکلف هستند طبق قانون و به موقع نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول