اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

8000 ستاره درخشان گیلان/107

خط‌شکن عملیات کربلای دو به آرزویش رسید

شهید عین‌الله جهان‌دیده در سال 1365 از بسیج سپاه لوشان با بر تن کردن لباس زیبای بسیجی به‌صف لشکریان اسلام پیوست و با شرکت در عملیات کربلای دو در منطقه عملیاتی حاج عمران به‌عنوان یکی از خط‌شکنان عملیات پس از رشادت‌های فراوان در تاریخ دهم شهریور 1365 به آنچه می‌خواست دست‌یافت و شهد شیرین شهادت را نوشید.

خط‌شکن عملیات کربلای دو به آرزویش رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهید عین‌الله جهان‌دیده در تاریخ دو آبان 1340 در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی در روستای جمال‌آباد لوشان دیده به جهان گشود.

وی در دامن پدر و مادری مهربان و باتقوا پرورش یافت و در سال 1342 به همراه خانواده‌اش به شهرستان لوشان نقل‌مکان کرد و پس از اتمام مقاطع ابتدایی و راهنمایی در زادگاهش جهت ادامه تحصیلات به یکی از دبیرستان‌های شهرستان رودبار رفت و توانست با موفقیت مدرک دیپلم را اخذ کند.

 او در سال 1360 به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و پس از اتمام دوره آموزشی در شهرستان آبیک در منطقه عملیاتی ابوغریب حضور یافت و به مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب به پا خاست.

 حضور در خط مقدم جبهه نقطه عطفی در حالات و روحیات عین‌الله داشت، به‌نحوی‌که بیشترین تلاش وی برای خودسازی و استفاده از فضای معنوی آنجا بود.

 وی در این دوران یک‌بار از ناحیه سروصورت به‌شدت زخمی شد و یک‌بار نیز به همراه 11 تن از هم‌رزمانش به اسارت ارتش عراق درآمد که به‌صورت معجزه‌آسایی از دست آن‌ها رهایی پیدا کرد.

عین‌الله دو سال پس از اتمام سربازی با کوله باری از تجربه و خاطراتی از رشادت‌های رزمندگان به زادگاهش بازگشت که پس‌ازآن حضور در بسیج لوشان و حزب جمهوری اسلامی فعالیت‌های دینی و سیاسی خود را با جدیت آغاز کرد و در این راه به مقابله با اهداف شوم منافقین پرداخت.

 وی از خطی زیبا و هنرمندانه برخوردار بود و در ایام و مناسبت‌های مختلف با نوشتن جملاتی زیبا بر روی پرده، پلاکارت در ترویج انقلاب اسلامی می‌کوشید.

 ایشان از فوتبالیست‌های خوش‌نقش و بااخلاق لوشان نیز محسوب می‌شد که با برخورد خوب و شایسته توانسته بود در جذب جوانان و نوجوانان بکوشد.

او از غیبت و تهمت و دروغ فاصله می‌گرفت و سفارش او به اطرافیان دوری از گناه و پوشیدن لباس تقوا بود و عین‌الله بسیار مهربان، متدین و با اخلاص بود.

 احترام به پدر و مادر، دستگیری از افراد بی‌سرپرست و ستمدیده و داشتن چهره‌ای خندان از ویژگی‌های بارز شهید جهان‌دیده محسوب می‌شد.

وی در سال 1363 در کارخانه سیمان خزر لوشان به کار مشغول شد که یکی از موقعیت‌های خوب کاری و درآمدی برخوردار بود.

وی با نوشتن نامه‌هایی برای دوستش شهید جلیل عطایی در سنگرهای جهاد عاجزانه از او می‌خواست که برای حضورش در جبهه‌ها دعا کند تا بتواند دِین خود را نسبت به ارزش‌های اسلام و انقلاب ادا کند.

شهید عین‌الله جهان‌دیده در سال 1365 از بسیج سپاه لوشان با بر تن کردن لباس زیبای بسیجی به‌صف لشکریان اسلام پیوست و با شرکت در عملیات کربلای دو در منطقه عملیاتی حاج عمران به‌عنوان یکی از خط‌شکنان عملیات پس از رشادت‌های فراوان در تاریخ دهم شهریور 1365 به آنچه می‌خواست دست‌یافت و شهد شیرین شهادت را نوشید.

یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای شهید جهان‌دیده پس از شهادت، مفقود ماندن پیکر مطهرش بود که این خواسته وی نیز تحقق یافت و سرانجام پس از شش سال در تاریخ هشتم مرداد 1371 پیکر پاکش تفحص و با حضور پرشور مردم شهیدپرور لوشان تشییع و در گلزار شهدا امام‌زاده حمزه لوشان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول