اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مصر با بحران فقر آب روبه‌روست

یک مقام مصری خبر داد بحران فقر آب و خشکسالی در کشورش جدی است و قاهره نیازمند تدوین راهبردی روشن برای این مسئله است.

مصر با بحران فقر آب روبه‌روست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم محلب»، معاون امور پروژه‌های ملی رئیس جمهور مصر با بیان اینکه مصر به دوره فقر آبی ورود کرده خواستار تصفیه و نمک زدایی آب‌های دریا در مقطع آتی شد.

وبگاه الخلیج الجدید آورده است: محلب طی نطقی در سمیناری در دانشگاه اسکندریه در شمال مصر گفت که «سهم سرانه هر فرد از آب نیل به 700 متر مکعب می رسد اگر این وضعیت ادامه یابد و از طریق منابع دیگری با فقر آب مقابله شود، سهم سرانه هر فرد  در سال 2050 به نصف کاهش خواهد یافت».

محلب همچنین ایجاد یک استراتژی روشن برای مقابله با رشد جمعیت و دیگر چالش‌های کشورش، به خصوص فقر، آموزش و پرورش، خدمات بهداشتی و چالش‌های اقتصادی را خواستار شد و گفت: مصری‌ها تنها بر هفت درصد از خاک مصر زندگی می‌کنند در حالی که ما می‌خواهیم مصری‌ها بر 70 درصد از خاک این کشور زندگی کنند.

معاون رئیس جمهور مصر عملیات نظامی در سینا را ستود و گفت: عملیات پاکسازی گسترده از تروریسم و عناصر مخرب در سینا با هدف سازندگی و توسعه کشور صورت می‌گیرد.

 چند ماه پیش، محمد عبدالعاطی، وزیر آب و فاضلاب مصر، اعلام کرد که کسری بودجه در نیازهای آبی تجدیدپذیر مصر 90 درصد است، وی درباره سیاست وقت کشی اتیوپی به منظور تکمیل ساخت سد النهضه هشدار داد.

قاهره از تاثیر منفی احتمالی عملکرد سد النهضه بر جریان سالیانه سهم آبی خود از رود نیل ( 55.5 میلیارد متر مکعب)، نگران است. مطالعات مصری تایید می‌کند که کمبود پنج میلیارد متر مکعبی سهم مصر از آبهای نیل به خشکی یک میلیون هکتار از زمین های کشاورزی مصر منجر شود.

این در حالی است که آدیس آبابا می‌گوید به سد النهضه برای تولید جریان برق نیاز مبرم دارد و تاکید می‌کند که ساخت سد ضرری به سودان و مصر به عنوان دو کشور دهانه حوزه رود نیل نمی رساند.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول