اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس سازمان غذا و دارو:

تغذیه مناسب برای کارکنان ابتدا باید در وزارت بهداشت اجرا شود

رئیس سازمان غذا و دارو، تأکید کرد: بهتر است ابتدا وزارت بهداشت به عنوان الگو، تغذیه مناسب برای کارکنان ارائه کند تا دیگر سازمان‌ها الگوبرداری کنند.

تغذیه مناسب برای کارکنان ابتدا باید در وزارت بهداشت اجرا شود

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو در همایش سلامت کارکنان در وزارت بهداشت، گفت: ما در سازمان غذا و دارو متولی آن بخش از صنایع غذایی هستیم که مجوز دارند و بر اساس نظارت تولید شده است.

وی افزود: صنایع غذایی بسیار متنوع است همچنین ارزش غذایی کل صنایع غذایی 78 هزار میلیارد تومان است. ما بر 19 هزار میلیارد تومان لوازم آرایشی، 16 هزار میلیارد تومان دارو و 8 هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی نظارت می‌کنیم. در کشور سالانه مقادیر بسیار زیادی روغن، برنج، چای و ... وارد کشور می‌شود که این مورد از دارو نیز بیشتر است. 

اصغری گفت: نیازهای کارکنانی که در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر با افرادی که در دانشگاه‌ها یا بیمارستان‌ها وجود دارد متفاوت است. 

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: با توجه به متفاوت بودن نیازها لازم است وزارت بهداشت نیز برای کارکنانش و در بیمارستان‌ها تغذیه مناسب ارائه کند. غذاهای مناسبی در همین ساختمان وزارت بهداشت نیز وجود ندارد.

وی اظهار داشت: اگر ما در وزارت بهداشت نتوانیم غذای سالم ارائه کنیم در وزارتخانه‌های دیگر مانند راه و شهرسازی نمی‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که غذای سالم ارائه شود. در برخی موارد کیفیت غذا در یک شرکت دارویی از غذای دانشجویان، وزارتخانه و همه ما مناسب‌تر است.

اصغری در ادامه تأکید کرد: در ستاد وزارتخانه و سایر سازمان‌های وابسته به آن غذاهای مناسبی ارائه نمی‌شود. بهتر است ابتدا وزارت بهداشت به عنوان الگو تغذیه مناسب ارائه کند تا دیگر سازمان‌ها الگوبرداری کنند. 

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: اگر برنامه تغذیه مناسب در بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و ستاد وزارت بهداشت ارائه شود سازمان‌های دیگر نیز الگو برداری خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول