اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یونیسف:

کاروان کمک‎های بشردوستانه شاید یکشنبه آینده وارد غوطه شرقی شود

مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد دمشق احتمال دارد با ورود کاروان کمک‎های بشردوستانه برای نزدیک به ۱۸۰ هزار نفر در شهر دوما واقع در غوطه شرقی موافقت کند.

کاروان کمک‎های بشردوستانه شاید یکشنبه آینده وارد غوطه شرقی شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مدیر منطقه‌‏ای صندوق حمایت از کودکان وابسته به سازمان ملل (یونیسف) امروز جمعه دوم مارس اعلام کرد که دولت سوریه شاید روز یکشنبه آینده اجازه ورود کاروان کمک های انسان دوستانه برای حدود 180 هزار نفر را در شهر دوما واقع در منطقه محاصره شده غوطه شرقی ریف دمشق بدهد.

به گزارش پایگاه خبری لبنان 24، «خیرات کابالاری» مدیر منطقه‎ای یونیسف در یک نشست خبری در ژنو افزود: نشانه‎هایی دال بر توافق بر سر ورود دیگر کاروان‌ها برای ارائه کمک به بقیه ساکنان غوطه شرقی که تعداد آنها بالغ بر 400 هزار نفر است یا درباره تخلیه حدود 1000 نفر که به کمک‎های پزشکی فوری نیاز دارند، وجود ندارد.

ارتش سوریه و متحدین در غرب شهر دوما و در منطقه‌ای که از «حرستا» تا دوما امتداد دارد، توانستند کنترل مناطق گسترده‌ای از مزارع این منطقه را در عمق 700 متر و عرض هزار و 500 متر در طول بزرگراه بین المللی به دست گیرند.

 ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حاضر در محور غربی شهر «دوما» که بزرگترین شهر غوطه شرقی دمشق به شمار میرود، پیشروی‌های مهمی داشتند.

نیروهای مقاومت در مزرعه های این منطقه که از «حرستا» تا دوما امتداد دارد و در شرق بزرگراه بین المللی واقع شده، پیشروی کردند.

یک منبع میدانی به وبگاه خبری «مراسلون» اعلام کرد که ارتش سوریه توانسته است کنترل مناطق گسترده ای از این مزارع را در عمق 700 متر و عرض هزار و 500 متر در طول بزرگراه بین المللی به دست گیرد.

طی دو روز گذشته نیز نیروهای مقاومت توانسته اند بر  بزرگترین کانال متعلق به تروریستها در حرستا مسلط شوند. عمق و عرض این کانال 5 متر است و تروریستها از آن برای انتقال جنگ افزارها و تجهیزات نظامی استفاده میکردند.

به گفته مرکز مصالحه روسیه، تروریستها هیچ تمایلی ندارند که قطعنامه 2401 شورای امنیت را اجرا کنند. این شورا شامگاه شنبه گذشته این قطعنامه را تصویب کرد. بر اساس قطعنامه مدکور، همه طرفها باید اقدامات جنگی را به مدت 30 روز در همه مناطق سوریه از جمله غوطه شرقی متوقف کنند تا طرفهای ذیربط و سازمانهای بین المللی بتوانند به مردم محاصره شده در همه مناطق امداد رسانی کنند. البته این قطعنامه گروههای تروریستی داعش، جبهه النصره و القاعده و همه افراد و گروههای مرتبط با این گروهها را مستثنی کرده است.

در غوطه شرقی آتش بس روزانه ای برقرار است که از 9 صبح تا 12 ظهر است تا افراد غیر نظامی در این بازه زمانی بتوانند از غوطه شرقی خارج شوند، ولی حملات خمپاره ای تروریستها مانع از عبور افراد غیر نظامی شده است.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول