اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس منابع طبیعی گالیکش خبر داد

93 فقره حریق در جنگل‌ها و مراتع گالیکش در سال96/ صدور 33 حکم مجازات جایگزین با هدف حفاظت از توسعه فضای سبز

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گالیکش با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز و حفاظت از منابع طبیعی، گفت: با همکاری قضات شهرستان گالیکش 33 فقره حکم مجازات جایگزین با این اهداف صادر شده است.

93 فقره حریق در جنگل‌ها و مراتع گالیکش در سال96/  صدور 33 حکم مجازات جایگزین با هدف حفاظت از توسعه فضای سبز

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، بهزاد نجفی پیش از ظهر امروز در فعالان و تشکل‌های زیست محیطی گالیکش با اشاره به اهمیت حراست و حفاظت از منابع طبیعی به عنوان مایه حیات و زندگانی بشریت، اظهار کرد: منایع طبیعی به عنوان بخشی از ثروت ملی و همگانی است و به همین منظور همگان باید در حراست و حفاظت از آن احساس تکلیف داشته باشند.

وی از وقوع 93 فقره حریق در سال جاری در جنگل‌ها و مراتع شهرستان گالیکش خبر داد و گفت: این آتش‌سوزی‌ها موجب تخریب بیش از 184 هکتار از این مناطق سرسبز شهرستان گالیکش شده است که 130 هکتار آن متعلق به یک فقره آتش‌سوزی بزرگ پنج روزه بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گالیکش از برگزاری دوره‌های فشرده آموزش حفاظت از منابع طبیعی برای دهیاران و شوراهای روستاهای شهرستان گالیکش خبر داد و خاطرنشان کرد: به لطف خدا و همت دهیاران و شوراهای روستاها پس از برگزاری این کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی هیچ آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان در ماه‌های اخیر رخ نداده است.

نجفی با تقدیر از دادستان و رئیس دادگستری شهرستان گالیکش، ادامه داد: با همکاری این عزیزان و همراهی صمیمانه و مسوولانه قضات شهرستان موفق شده‌ایم در دادگاه‌های گالیکش به جای مجازات حبس از مجازات‌های جایگزین با هدف توسعه فضای سبز و حفاظت از منابع طبیعی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه این جایگزینی احکام و کمک به اداره منابع طبیعی نشان از بینش والا و نگاه متعهدانه و دلسوزانه دادستانی و دادگستری شهرستان گالیکش دارد، تصریح کرد: تاکنون در سال جاری در 33 فقره از پرونده‌های قضایی شهرستان قضات محترم از احکام مجازات جایگزین از جمله مرتع‌داری، کاشت نهال، آبیاری درخت‌ها و نهال‌ها، پاکسازی جنگل‌ها و توسعه فضای سبز صادر شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گالیکش با تقدیر از همکاری اصحاب رسانه‌ و مطبوعات با این اداره و تلاش برای گسترش فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی، تاکید کرد: نقش رسانه‌ها در این حوزه بسیار مهم و انکار ناشندنی است که قطعا می‌تواند با هماهنگی بیشتر و انتشار اخبار موثق بیشتر در این زمینه بیش ار گذشته به ما کمک کنند.

نجفی با اشاره به اینکه برخی اوقات برخورد با متخلفان حوزه منابع طبیعی و آسیب زنندگان به این ثروت ملی با تاخیر بسیار صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: درخواست ما از دادستان این است که همچون همیشه که با مجموعه اداره منابع طبیعی همکاری صمیمانه‌ای داشته‌اند در حوزه اختصاص شعبه ویژه و با رسیدگی با سرعت بیشتر نسبت به پرونده‎های مریوط به منابع طبیعی ما را یاری کنند.

انتهای پیام/40/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول