اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان:

کارگاه‎های اتومکانیک مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان تجهیز شدند/ بیش از 1700 مهارت‎آموخته اتومکانیک داریم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان از تجهیز کارگاه‎های اتومکانیک مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این استان خبر داد.

کارگاه‎های اتومکانیک مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان تجهیز شدند/ بیش از 1700 مهارت‎آموخته اتومکانیک داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید علیرضا حسینی‎طلب شامگاه یک‌شنبه در آئین تجهیز و به‎روزرسانی کارگاه‎های اتومکانیک مراکز آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان اظهار کرد: برای تجهیز و به‎روزرسانی کارگاه‎های اتومکانیک 13 خودرو به استان گلستان اختصاص پیدا کرد، این خودروها صرفا آموزشی است و صفر کیلومتر هستند.

وی با تاکید بر اینکه این خودروها به هیچ‎وجه پلاک نخواهند شد، تصریح کرد: این خودروها از کارگاه‎‎های اتومکانیک خارج نمی‎شوند و به شهرستان‎های گرگان، گنبدکاووس، کلاله، مینودشت، کردکوی و علی‎آبادکتول اختصاص یافته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان با بیان اینکه در سال جاری یک‎هزار و 786 مهارت آموخته اتومکانیک در مراکز ما تربیت شدند، افزود: این آمار نشان می‎دهد که افراد زیادی علاقمند به یادگیری در این حرفه هستند.

حسینی‎طلب بیان کرد: بسیاری از خودروهای بازار از همین تکنولوژی استفاده شده و کارآموزان باید بتوانند پاسخگوی نیازهای جامعه باشند لذا آموزش‎های مهارتی باید به این سمت سوق داده شود.

وی گفت: آخرین باری که خودرو برای کارگاه‎های اتومکانیک مراکز آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان خریداری شده مربوط به سال 1388 بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در جلسه با استانداران و تاکید بر افزایش مهارت‎آموزی تصریح کرد: بسیار خوشحال هستیم که در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توانستیم قدم کوچکی برای مردم برداریم.

حسینی‎طلب؛ ارزش ریالی خودرو‌هایی که از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای برای استان گلستان خریداری شده را بالغ بر 6 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی با تاکید بر توانمندسازی نیروی انسانی به عنوان یکی از مولفه‌های مهم اشتغال ابراز کرد: نیروی کار باید ماهر باشد، بخشی از کار ما توانمندسازی افراد در کارگاه‎های اتومکانیک است، باید نسبت به همه حرفه‎ها در بحث توانمندسازی تلاش شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان گفت: بیکار کسی است که توانایی انجام کار را ندارد انسان‎های ماهر سعی می‎کنند شغلی به صورت خود اشتغالی برای خود انتخاب کنند.

حسینی‎طلب با بیان اینکه آموزش‎های مهارتی میان‎بری برای رسیدن به اشتغال است، افزود: در سال 1396 توانستیم 28 هزار و 657 نفر را آموزش دهیم که بالغ بر 4 میلیون نفر ساعت عملکرد آموزشی در مراکز استان داشتیم این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل جهش خوبی داشته است.

وی میزان آموزش‌های مهارتی در سال 1395 را 23 هزار نفر و چیزی بالغ بر 3 میلیون و 600 هزار نفر ساعت عنوان کرد و گفت: ما کارآموزان را بعد از مهارت‌آموزی رها نمی‌کنیم.

انتهای پیام/40/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول