اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل عنوان کرد

پروژه‌های راه‌سازی، زیرساخت تحول استان اردبیل و اولویت مسؤولان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: پروژه‌های راه‌سازی به عنوان زیرساخت تحول استان اردبیل در تقدم نگاه مسؤولان ملی و استانی قرار دارد.

پروژه‌های راه‌سازی، زیرساخت تحول استان اردبیل و اولویت مسؤولان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل داوود شایقی در گفت‌وگوی مردم و مسئولان شبکه سبلان اظهار کرد: با پیگیری استاندار اردبیل و تلاش مدیرکل راه و شهرسازی در سال آتی سعی داریم برای ایمنی و راحتی تردد، توسعه بزرگراه‌ها را در کنار تکمیل محورهای دوبانده انجام دهیم.
وی با بیان اینکه استاندار اردبیل توجهی جدی به تکمیل پروژه‌های حوزه راه و راه‌آهن دارد، افزود: پیش از این، تنها محور اردبیل- مشگین‌شهر به عنوان جاده دوبانده تعریف شده بود که در لایحه بودجه 97 قرار است پروژه پارس‌آباد- مشگین‌شهر، چهاربانده بیله‌سوار – پارس‌آباد، بیله‌سوار – گرمی و گرمی- اردبیل به عنوان اولویت اصلی در جغرافیای شمالی استان اجرایی و عملیاتی شود و در جنوب استان نیز محور کلور- درام به کاهش 80 کیلومتری مسیر اردبیل به مرکز کشور منجر خواهد شد.
دبیر شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: با تمام توان و همت مدیر کل راه و شهرسازی، پیمانکار این پروژه انتخاب و عملیات اجرایی آن در حال انجام بوده و در لایحه بودجه 97 نیز در جدول 20 قانون بودجه منابع اعتباری خوبی برای آن پیش‌بینی شده است.
وی به نشست‌های متعدد استاندار اردبیل با رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه اشاره کرد و ضمن قدردانی از اهتمام نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، نسبت به موضوع تکمیل پروژه‌های زیرساختی در حوزه راه، ادامه داد: در پیوست 1 بودجه نیز برای محور چهاربانده نمین – آستارا و اردبیل – سرچم اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده که با وجود کاهش 30 تا 40 درصدی اعتبارات حوزه راه‌سازی در بودجه 97 اعتبارات ما در این بخش دو برابر افزایش یافته است.
شایقی اثرگذاری این پروژه‌ها و محورهای چهاربانده را در کاهش تصادفات و حمل و نقل ایمن یادآور شد و اضافه کرد: با توجه به اینکه پایاب سد خداآفرین در سال آینده تکمیل خواهد شد و انتظار می‌رود تولید یک میلیون تن محصول کشاورزی بیشتری را شاهد باشیم، احداث مسیر چهاربانده شمال استان اردبیل به مرکز استان و اتصال به سرچم ضروری  به نظر می‌رسد.
وی گفت: در خلخال نیز پروژه مهم شال – ماجولان به دلیل تأثیر در حوزه گردشگری تقویت و توسعه می‌یابد که اگر با تکمیل آن موفق شویم 20 درصد گردشگران ورودی به ماسوله را به استان اردبیل هدایت کنیم، با پیش‌بینی ورود 500هزار گردشگر، اقتصاد استان نیز متحول خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل این پروژه را جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: هم در سال جاری و هم سال آتی برای محور شال – ماجولان اعتبار خوبی اختصاص یافته است، به این ترتیب که 4 میلیارد تومان از محل منابع استانی برای این پروژه اختصاص یافته و با تکمیل 22 کیلومتر باقیمانده که بخشی از آن در حوزه گیلان است، شاهد تکمیل و بهره‌برداری این پروژه در سال‌های آینده خواهیم بود و امید می‌رود در توسعه گردشگری خلخال راهگشا باشد.

انتهای پیام/3356/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول