اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

جانشین بسیج جامعه زنان:

زن در غرب به‌عنوان یک کالای تجاری مطرح است

جانشین بسیج جامعه زنان گفت: امروز شاهد هستیم که غرب داعیه‌دار دفاع از حقوق زنان است درصورتیکه زن در غرب به‌عنوان یک کالای تجاری جهت تأمین منافع نظام سرمایه‌داری مطرح است.

زن در غرب به‌عنوان یک کالای تجاری مطرح است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مینا بیابانی ظهر امروز در همایش وارثان کوثر و تجلیل از اسوه‌های صبر و ایثار با اشاره به اینکه زنان از دیرباز موردتوجه صاحب‌نظران بسیاری بوده‌اند، اظهار کرد: در قرن هجدهم با صدور بیانیه حقوق بشر، کنوانسیون رفع تبعیض در بین زنان و مردان مطرح شد و در این رابطه حضور زنان در اجتماع قوت گرفت.

وی با تأکید بر اینکه حضور اجتماعی زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف چشمگیر بود، افزود: اندیشمندان دینی در باب مسائل زنان نظرات مختلفی را ارائه کردند که مهم‌ترین نظرات در بحث گفتمان‌سازی مربوط به امام راحل و مقام معظم رهبری است.

جانشین بسیج جامعه زنان اضافه کرد: سه الگوی زن شرقی، زن غربی و الگوی زن نه شرقی و نه غربی برای زنان در بحث گفتمان‌سازی مقام معظم رهبری در خصوص الگوپذیری زنان ارائه شده است که طبق نظریه ایشان الگوی زن "نه غربی نه شرقی" که در وجود زن دفاع مقدسی متجلی شده بود، به‌عنوان بهترین الگو برای زنان جهان معرفی شده بود.

بیابانی با تأکید بر اینکه تمام فضائل انسانی در وجود زن دفاع مقدسی متجلی می‌شود، خاطرنشان کرد: این زن در عین عفیف‌ و محجبه بودن، در اوج شجاعت و ایثارگری قله‌های رفیع اجتماعی و فرهنگی را به تسخیر درآورده است.

وی با بیان اینکه الگوپذیری با شناخت و آگاهی به‌عنوان یک ضرورت اجتماعی و مورد توصیه بزرگان دینی است، تصریح کرد: در قرآن‌کریم دو الگوی بد و خوب برای پرهیز و پیروی برای الگوپذیری زنان و مردان معرفی شده و در اسلام و متون دینی نیز الگوپذیری به‌عنوان یک امر پسندیده مورد تأکید قرار گرفته شده است.

جانشین بسیج جامعه زنان با اشاره به اینکه چهار زن در قرآن کریم به‌عنوان الگوی زن مسلمان معرفی شده است، بیان کرد: حضرت آمنه، حضرت آسیه، حضرت مریم و حضرت فاطمه زهرا (س) به‌عنوان برترین زنان عالم معرفی شده‌اند و پیامبراکرم (ص) مردان و زنان را به الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا (س) توصیه کرده‌اند.

بیابانی خاطرنشان کرد: در الگوی زن شرقی و زن غربی افراط و تفریط به‌وضوح مشاهده می‌شود و امروز شاهد هستیم که غرب داعیه‌دار دفاع از حقوق زنان است درصورتیکه زن در غرب به‌عنوان یک کالای تجاری جهت تأمین منافع نظام سرمایه‌داری مطرح و همین امر به ابتذال کشیده شده است؛ در حالی‌که ما باید داعیه‌دار دفاع از حقوق زنان در غرب باشیم.

وی با تأکید بر اینکه امروزه با بحران زن در دنیا و به‌ویژه غرب روبرو هستیم، گفت: بحران زن می‌تواند آثار و تبعات بسیاری ازجمله موضوعات خانواده و اضمحلال کشاندن زن در اجتماع داشته باشد.

جانشین بسیج جامعه زنان در پایان با بیان اینکه نگاه عمومی فرهنگ غرب نسبت به زنان افزود: یکی بحران‌های جدی در جهان و به‌ویژه غرب مطرح کردن شعارهای برابری حقوق زن و مرد و مطرح کردن خشونت علیه زنان در ایران و منطقه به بهانه‌های واهی از جمله حجاب است.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول