اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

واکنش حراج باران به ادعاهایی پیرامون پرینت‌بودن آثار خوشنویسی

حراج باران که در زمینه فروش آثار فاخر خوشنویسی فعال است، به برخی ادعاها پیرامون اصالت آثار علی شیرازی واکنش نشان داد.

واکنش حراج باران به ادعاهایی پیرامون پرینت‌بودن آثار خوشنویسی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی حراج باران، مدتی است در محافل هنری و رسانه ای ادعاهایی درباره اصالت آثار استاد علی شیرازی، که از جمله هنرمندان مشهور صاحب اثر در حراج باران بوده است، مطرح می‌شود. در این خصوص یک فعال رسانه‌ای مقیم آمریکا، درخواستی مبنی بر برگزاری جلسه کارشناسی از طرف حراج باران در راستای شفاف سازی حرفه ای و پایان دادن به مجادلات کلامی داده است.

مبنای کار در حراج باران صداقت و شفافیت بوده و در همین راستا آثار ارائه شده به حراج نیز توسط کارشناسان متخصص، متعهد و متقّی که شرافت و تعهد خود را قربانی مطامع دنیوی نمی کنند، به دقت مورد کارشناسی قرار می‌گیرد. ضمن آنکه بنای حراج در گرفتن آثار از هنرمندان پیشکسوت و نامی، اعتماد به ایشان و اعتبار بوده است.

در این راستا حراج باران آمادگی خود را مبنی بر برگزاری نشست علمی دقیق و کارشناسی برای بررسی ادعاهای مطرح شده با حضور هنرمند صاحب اثر و ریاست انجمن خوشنویسان، کارشناسان طرفین، مجموعه داران ذیربط، اصحاب رسانه، نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس موزه هنرهای معاصر، رئیس انجمن مجموعه‌داران و وکلای حقوقی اعلام می‌دارد تا حقیقت موضوعات و ادعاهای مطروحه مورد بررسی قرار گیرد.

این جلسه به منظور اثبات حسن نیت و با رعایت اصول اخلاقی و احترام متقابل و به دور از هر گونه جانبداری برگزار می‌شود. امید است برگزاری این جلسه کارشناسی صادقانه، با هدف شفاف‌سازی و ایجاد اعتماد، گامی مؤثر در راستای توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی و رونق اقتصادی هنر فاخر و ارزشمند ملی کشور عزیزمان باشد.

به گزارش فارس، علی شیرازی پیش از این و در واکنش به ادعایی که کارهای او را رایانه‌ای و پرینتی دانسته بود، آثار خود را از گنجینه موزه امام علی(ع) خارج کرد و در معرض دید عموم قرار داد.

نخستین حراج «ترانه باران» مهرماه سال گذشته با فروش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از آثار خوشنویسی و نقاشی‌خط برگزار شده است. دومین حراج تخصصی خوشنویسی با عنوان «حراج باران» دی ماه سال جاری در سکوت خبری برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول