اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اردبیل

نماینده ولی‌فقیه در اردبیل:

مرزداران اصلی کشور نخبگان جامعه هستند/ ضرورت تبديل دانش به فن‌آوری و ثروت ملی

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل با اشاره به اینکه مرزداران اصلی کشور نخبگان جامعه هستند، گفت: سرعت تحولات علمی به حدی است که اگر کشوری در دستیابی به علوم جدید کوتاهی کند، مطمئنا مسلوب‌الاراده خواهد شد.

مرزداران اصلی کشور نخبگان جامعه هستند/ ضرورت تبديل دانش به فن‌آوری و ثروت ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در همایش جوانه‌های امید که با حضور دانش‌آموزان استعدادهای درخشان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در برهه‌ای از تاریخ در تولید جهانی علم و تکنولوژی‌هایی که مسیر پیشرفت یک ملت را تعیین می‌کند، چندان موفق عمل نشده و در دستیابی به جایگاهی که برازنده ایران پهناور باشد، با ناکامی مواجه بودیم.
وی افزود: زمانی که در سال 1285 شمسی از خواب چندین ساله بیدار شده و پیشرفت جهان در عرصه‌های مختلف علمی و نظامی از جمله ساخت هواپیماها و زیردریایی‌ها را شاهد شدیم، به خلاء بزرگی که باید دچار آن نشده و از آن بیرون می‌آمدیم، پی بردیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: در شرایطی که دکتر مصدق تصمیم و اراده قطعی برای ملی کردن صنعت نفت داشت، وزیر شاه این اقدام را مزخرف دانسته و طرح این مسئله را در شرایطی که در دستیابی به کوچکترین دستاوردهای علمی و صنعتی عاجز هستیم، بیهوده دانست.
عاملی به نقش مهم حکوت صفوی در برپایی ایرانی مستقل و یکپارچه اشاره کرد و توضیح داد: حکومتی که شاه اسماعیل صفوی از شهر اردبیل برپا کرد، عامل مهم ناکام گذاشتن دشمنان در برهم زدن اتحاد و یکپارچگی کشور شد.
 وی یادآور شد: اکثر اندیشمندان و بزرگان تاریخ جهان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که چنانچه اردبیل و حکومت بزرگ شیخ‌صفی نبود ایران با صلابت و یکپارچه کنونی شکل نمی‌گرفت.
نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل بیان کرد: تلاش برای ایجاد جایگاهی توانمند که از فنون به روز علمی و دفاعی برخوردار باشد، جایگاه بین‌المللی کشور را در مقابل استکبار جهانی حفظ خواهد کرد و در این میان نمی‌توان از نقش مهم نوجوانان و جوانان در دستیابی به پیشرفت‌های مدنظر غافل ماند.
‌ عاملی با اشاره به اینکه حاکمیت ملی در دست دانش‌آموزان بوده و مرزداران اصلی کشور نخبگان جامعه هستند؛ گفت: سرعت تحولات علمی به حدی است که اگر کشوری در دستیابی به علوم جدید کوتاهی کند، مطمئنا مسلوب‌الاراده شده و دست خود را در دستیابی به فناوری‌های جدید کوتاه خواهد دید.

انتهای پیام/3356/413

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول