اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحولات «غوطه شرقی»؛

تسلط ارتش سوریه بر 52درصد غوطه شرقی/مذاکره برای خروج 600 تروریست در جریان است

ارتش سوریه و نیروهای همپیمان با پیشروی در چند محور توانستند 52 درصد از مساحت اشغالی غوطه شرقی را آزاد و مقادیری سلاح ساخت فرانسه در مقرهای تروریست‌ها کشف و ضبط کنند.

تسلط ارتش سوریه بر 52درصد غوطه شرقی/مذاکره برای خروج 600 تروریست در جریان است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت برای پاکسازی غوطه شرقی از وجود تروریست‌ها وارد چهاردهمین روز خود شد.

ارتش سوریه بعدظهر روز گذشته شهرک راهبردی «مسرابا» را به صورت کامل آزاد و در آن مقادیر زیادی سلاح و مهمات کشف کرد که برخی از آن ساخت فرانسه بود.

نیروهای مقاومت با آزادسازی این منطقه امنیت را در مزارع واقع در حد فاصل بین «بیت سوا» و مسرابا تأمین کردند.

 ارتش سوریه همچنین در عملیات خود در مزارع «الافتریس» نیز پیشروی کرد. هدف از عملیات در این منطقه، قطع مسیرهای امدادرسانی به تروریستها بین شمال و جنوب غوطه است.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که نیروهای مقاومت بر اراضی زراعی در جنوب و شمال شرق شهرک «الریحان»، جنوب شهرک افتریس و جنوب غرب شهرک «حوش الاشعری» مسلط شدند.

ارتش سوریه که روز گذشته موفق شد از نظر آتشباری بر شهرک «حرستا» مسلط شود، یک راه امن جدیدی برای افراد غیر نظامی حاضر در این شهر ایجاد کرد.

با احتساب این پیشروی‌ها، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت از زمان آغاز عملیات آزادسازی غوطه شرقی تا کنون 52% از مساحت تحت اشغال تروریستها در این منطقه را آزاد کرده‌اند.

اندازه بزرگ‌تر    

در کنار عملیات میدانی، یک مسئول حاضر در مسائل مربوط به مصالحه در سوریه از گذرگاه انسانی «جسرین-الملیحه» در جنوب غوطه شرقی اعلام کرد که مذاکراتی برای خروج 600 «فرد مسلح» از این گذرگاه در جریان است.

وی تأکید کرد که «در نزدیکترین زمان ممکن منتظر خروج 600 فرد مسلح از غوطه باشید» و کمیته های مصالحه با همکاری دولت سوریه اتوبوسهایی را برای انتقال این افراد به خارج از غوطه تدارک دیده‌اند.

در همین راستا، گروه تروریستی جبهه النصره برای دوازدهمین روز پیاپی اجازه نمی‌دهد که افراد غیر نظامی از طریق گذرگاهی که در شمال غوطه در نظر گرفته شده و به اردوگاه «الوافدین» منتهی می‌شود، از غوطه خارج شوند.
برای خروج افراد غیر نظامی از غوطه شرقی آتش‌بس از ساعت 9 صبح تا 2 بعدظهر برقرار است ولی تروریستها اجازه خروج این افراد را نمی‌دهند و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول