اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

یک مقام لیبی: امارات از پول‌های بلوکه شده لیبی برای حمایت از «حفتر» استفاده می‌کند

معاون دوم رئیس شورای عالی لیبی از دخل و تصرف امارات در پول‌های بلوکه شده لیبی در بانک‌های اماراتی و استفاده از آن در جهت حمایت از نیروهای «خلیفه حفتر» خبر داد.

یک مقام لیبی: امارات از پول‌های بلوکه شده لیبی برای حمایت از «حفتر» استفاده می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد امعزب» معاون دوم رئیس شورای عالی دولت لیبی گفت که اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد ابوظبی از پول‌های بلوکه شده لیبی در بانک‌های امارات برای حمایت از عملیات‌های نظامی نیروهای سرلشگر «خلیفه حفتر» در شرق لیبی استفاده می‌کند.

امعزب با اشاره به وجود پایگاه هوایی «الخادم» در شرق بنغازی تصریح کرد که هزینه‌های مالی این پایگاه نیز از پول‌های بلوکه شده در ابوظبی تأمین می‌شود.

طبق گزارش شبکه الجزیره، امعزب همچنین از امارات خواست تا برای تکذیب عدم دخل و تصرف در پول‌‌های بلوکه شده لیبی، منابع مالی حمایت از عملیات‌های نظامی نیروهای حفتر را اعلام کند.

سازمان ملل در سال ۲۰۱۱ با هدف جلوگیری از غارت اموال لیبی توسط «معمر القذافی» دیکتاتور سابق این کشور، تصمیم به بلوکه شدن دارایی‌های لیبی در بانک‌های سراسر جهان گرفت. حجم پول‌های بلوکه شده لیبی در تعدادی از کشورهای غربی به ده‌ها میلیارد دلار می‌رسد.

از زمان سرنگونی رژیم قذافی، دو قدرت حاکمه در لیبی وجود دارد یکی دولت وفاق ملی در طرابلس که جامعه جهانی آن را به رسمیت شناخته است و دیگری دولت موقت در شرق لیبی که با سرلشگر «خلیفه حفتر» مرتبط است و جامعه جهانی آن را به رسمیت نشناخته است.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول