اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اردبیل

شهردار اردبیل خبر داد

معرفی بیش از هزار معتاد متجاهر اردبیلی به کمپ‌های بازآفرینی

شهردار اردبیل گفت: با وجود اینکه توجه به معتادان متجاهر در سطح شهر تکلیف سایر نهادهای اجرایی است اما شهرداری اردبیل بنا به مسئولیت اجتماعی از ابتدای سال جاری بیش از یک هزار معتاد متجاهر را به کمپ‌های بازآفرینی معرفی کرده است.

 معرفی بیش از هزار معتاد متجاهر اردبیلی به کمپ‌های بازآفرینی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل؛ حمید لطف‌اللهیان امروز در نشست مشترک با استاندار اردبیل اظهار کرد: در ایام بهمن و اسفند ماه بخش اعظمی از  معوقه هزینه‌های جاری را پرداخت کردیم و همچنان سعی می‌کنیم تمامی معوقه‌ها را تا پایان سال پرداخت نماییم.

وی ضمن قدردانی از حضور استاندار اردبیل در مراسم تقدیمی لایحه بودجه شهرداری به شورای شهر و رصد مشکلات شهری توسط معاونان و مدیران استانداری بیان کرد: با کارسازی می‌توان خدمات شایسته و با کیفیتی را به شهروندان ارائه کرد.

شهردار اردبیل با اشاره به اینکه در  لایحه بودجه سال 97 شهرداری اهتمام ویژه‌ای برای ارتقای خدمات در تمامی مناطق شهر اعم از مناطق کم برخوردار و  بافت فرسوده صورت گرفته است، گفت: به ساماندهی ترافیک شهری، توسعه فضای سبز، اتمام پروژه‌های نیمه تمام و ارتقای پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز توجه ویژه شده است.

لطف‌اللهیان با اشاره به کاهش 40 درصدی آمار صدور مجوز ساخت و ساز در شهر  ادامه داد: این در حالی است که ما با افزایش دستمزد کارگران و افزایش ضریب‌های تعدیل در پروژه‌های عمرانی مواجه هستیم  و این موضوع مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری همواره به آن تاکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه درآمدی که برای سال آینده پیش‌بینی شده، همت و تلاش مضاعف همکاران شهرداری و پشتیبانی سایر دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد، از استاندار اردبیل خواست تا دستور اکید برای سایر دستگاه‌های اداری مبنی بر رعایت قوانین شهرداری و داداشتن همکاری مستمر با شهرداری را صادر کند.

شهردار اردبیل در خصوص بازسازی بافت فرسوده در شهر اردبیل گفت: تصویب کمک بلاعوض 7 میلیون ریالی  برای سازندگان واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده هرچند برابر قانون تامین منابع  این کمک‌های بلاعوض برعهده اعتبارات دولتی اما به لحاظ مشکلات در اعتبارات دولتی از اعتبار شهرداری تامین می‌شود اقدامی شایسته از سوی شورای شهر اسلامی در بازسازی بافت‌های فرسوده است و  این کمک بلاعوض قطع نشده و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص  مباحث آموزشی و رفع آسیب‌های اجتماعی نیز بیان کرد: با وجود این که جمع‌آوری معتادان متجاهر تکالیف سایر نهادهای اجرایی است، اما شهرداری اردبیل خود رأسا وارد عمل شده چرا که معتقد است این مسئولیت اجتماعی است که  ایجاب می‌کند برای ارتقا منظر شهری ورود کرده باشیم که از این رو با تلاش همکاران از اول سال تاکنون بیش از یک هزار معتاد به مراکز بازآفرینی و کمپ‌های نگهداری معرفی شدند.

لطف‌اللهیان خود به وجود متکدیان غیر بومی حتی از کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: شهرداری اردبیل به تنهایی در مقابل یک پدیده اجتماعی نمی‌تواند مدیریت کند و این امر کمک بهزیستی و نیروی انتظامی را می‌طلبد با این وجود همکاران شهرداری تعداد بیشماری از متکدیان غیربومی را شناسایی و به مراکز بهزیستی معرفی کردند.

 شهردار اردبیل گفت: با توجه به تأکیدات امام جمعه اردبیل و استاندار مبنی بر ضروری بودن ساماندهی دست فروشان برای احداث میادین میوه به منظور ساماندهی مشاغل مزاحم و برقراری انضباط شهری  بر افزایش تعامل سایر دستگاه‌های اداری تأکید کرد.

انتهای پیام/3356/420

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول