اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد:

کم‌کاری‌ها در حوزه فرهنگی کشور باید جبران شود

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر ضرورت حوزه فرهنگ در جامعه، گفت: کم‌کاری‌ها در حوزه فرهنگی کشور باید جبران شود.

کم‌کاری‌ها در حوزه فرهنگی کشور باید جبران شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید هادی حسینی پیش از ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه مدیرکل جدید و سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ضمن یاد و خاطره شهدایی که با اهدای خون خود سبب‌ساز امنیت در جامعه هستند، گفت: انقلاب جمهوری اسلامی ایران انقلابی فرهنگی بود؛ به‌گونه‌ای که نگاه امام راحل به اداره جامعه نگاهی مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی بود؛ اما بعد از انقلاب این نگاه از حوزه فرهنگ فاصله گرفته‌شده است؛ چنانچه بسیاری از داشته‌های فرهنگی کشور به فراموشی سپرده شده است که این کم‌کاری‌ها در کشور باید جبران شود.

وی افزود: زمانی که کشور از منابع مالی مناسبی برخوردار بود، این منابع بیشتر در حوزه اقتصادی صرف شد؛ اما اکنون به اهمیت موضوع فرهنگ پی برده‌ایم که کشورمان با مشکلات مالی متعددی مواجه است؛ لذا با توجه به حضور مردم و فرهیختگان در جامعه، باید از ظرفیت‌های فراوان کشور به بهترین نحو در راستای فرهنگی استفاده کرد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه همه ادیان الهی برای تأمین مکارم اخلاق به وجود آمده‌اند تا بشریت را به اکمال رسانند، اظهار داشت: جامعه فرهنگی باید شکاف موجود در مکارم اخلاقی در جامعه را پر کند؛ لذا باید از ظرفیت‌های کشور در راستای تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی نهایت استفاده را برد.

حسینی با اشاره به اینکه فرهنگ را دولت‌ها نمی‎‌سازند؛ بلکه فرهنگ را فرهیختگان جامعه و مردم می‌سازند، تصریح کرد: دوران دفاع مقدس زیبایی‌های فرهنگی را به وجود آورد که این زیبایی‌ها ازجمله احیا کردن مقاومت در مردم ایران، سببی در راستای فراموشی خونریزی‌های جنگ شد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط جامعه باید به‌گونه‌ای ‌باشد که همه کمک کنند تا کشور را به توسعه برسانیم؛ چراکه امروزه از بزرگ‌ترین گرفتاری ما اشتغال و توسعه است که در این حوزه‌های کشور ما سخت گرفتارشده است که اگر در این راستا همه دست در دست هم ندهیم، ممکن است کشورمان در این حوزه‌ها دچار بحران شود که این شرایط برگشت‌ناپذیر است.

انتهای پیام/90009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول