اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

85 درصد اقتصاد کشور دولتی و شبه‌دولتی است

نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به‌ ضرورت تلاش مدیران اقتصادی برای ارتقای جایگاه خصوصی‌سازی در کشور، گفت: امروزه 85 درصد از اقتصاد کشور دولتی و شبه‌دولتی است.

85 درصد اقتصاد کشور دولتی و شبه‌دولتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از میبد، کمال دهقانی فیروزآبادی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان میبد با اشاره به موضوع آب و اتفاقات اخیری که موجب قطع آب انتقالی به استان یزد شده بود، اظهار داشت: خط آب انتقالی به یزد که آب شرب و آشامیدنی استان یزد را تأمین می‌کند از تونل سوم کوهرنگ بوده و از سرشاخه‌های کارون است و هم‌زمان خط یک و دو کوهرنگ برای اصفهان آب را تأمین می‌کند و از جهت آب انتقالی این دو به هم ربطی ندارند.

وی افزود: منابع و ذخایر آب، نفت و گاز از انفال هستند و کسی نمی‌تواند بگوید هر چیز مخصوص همان شهر است؛ بلکه توزیع آن در مدیریت کلان کشوری و در اختیار دولت و قانون است.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با توجه به مسئولیت بنده در کمیسیون امنیت ملی از زمان شروع برخی تحرکات در اصفهان برای قطع آب انتقالی به استان یزد مرتباً با وزیر کشور و معاون امنیتی وزیر در ارتباط بودم و تأکید داشتیم که این مشکل باید مرتفع شود و نباید به یک مشکل امنیتی تبدیل شود.

این مسئول بابیان اینکه کلیات طرح احداث منطقه ویژه اقتصادی شهرستان میبد در کمیسیون اقتصادی تصویب‌شده است، اظهار داشت: با وجود اینکه شهرستان میبد در منطقه ویژه اقتصادی قرار خواهد گرفت بحث تأمین آب آن مطرح شد که طبق مصوبه مجلس تصمیم بر ایجاد خط دوم انتقال آب گرفته شد و برخلاف آنچه در رسانه‌ها مطرح شد خط دوم آب انتقالی ردیف بودجه‌ای ندارد باید گفت که این خط دارای ردیف بودجه مخصوص است.

وی از پیگیری خط چهارم انتقال آب به استان یزد از سوی نمایندگان استان یزد خبر داد و افزود: در سال جاری پیگیر خط دوم انتقال آب خواهیم بود و با وجود معادن گل گهر و مس سرچشمه و چادرملو خط سوم هم در دست اجرا است و همچنین خط چهارم نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال پیگیری است که امیدواریم به‌زودی عملیاتی شود.

دهقانی بابیان اینکه در دو سال اخیر دولت با مشکلات کلان اقتصادی از نظر بودجه و تخصیص اعتبار مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: از این‌ جهت کار مدیران دشوارتر می‌شود و چاره‌ای جز این نیست که به فکر حضور بخش خصوصی باشیم چراکه دولت توان کار در اقتصاد را ندارد و مدیران و روسا باید بیشتر به فکر حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی باشند.

این نماینده مجلس در پایان بابیان اینکه امروز 85 درصد از اقتصاد ما دولتی و شبه‌دولتی است، عنوان کرد: باید برای کمک به روند خصوصی‌سازی در کشور تلاش کنیم و با فراهم کردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جهت کاستن از نقش اقتصادی دولت تلاش کنیم.

انتهای پیام/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول