اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد تند لندن از رژیم‌صهیونیستی به دلیل محکوم نکردن مسکو در حادثه «سالزبری»

لندن که مسکو را در حادثه مسمومیت جاسوس روس‌تبار در سالزبری انگلیس مقصر می‌داند از رژیم صهیونیستی به دلیل محکوم نکردن روسیه در جریان این حادثه به شدت انتقاد کرده است.

انتقاد تند لندن از رژیم‌صهیونیستی به دلیل محکوم نکردن مسکو در حادثه «سالزبری»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس‌، بریتانیا از متحدانش از جمله رژیم‌صهیونیستی انتظار دارد که با بیانیه‌ای شدید‌اللحن در حمایت از موضع انگلیس و انتقاد از رفتار روسیه در پرونده مسمومیت جاسوس روس‌تبار اقدام کنند.

بنا به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، سفارت انگلیس در اراضی اشغالی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «ما از متحدان نزدیکمان که اسراییل نیز شامل آن می‌شود،‌ انتظار داریم که با بیانیه‌ای قوی و شدید‌اللحن رفتار روسیه در به قتل رساندن «سرگی اسکریپال» و دخترش، را در سالزبوری انگلستان، محکوم کنند.»

این بیانیه می‌افزاید که لندن از بیانیه و موضع ضعیف رژیم صهیونیستی در این خصوص رنجیده خاطر است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه بیانیه‌ای را صادر کرد که در آن به طور مشخص از روسیه و نقش آن در قتل اسکریپال، نام نبرده بود و به این بسنده کرده بود که «با جدیت» شرایطی را که در بریتانیا به وجود آمده را رصد می‌کند.

علاوه بر این، در بیانیه مذکور آمده است، «ما امیدواریم که جامعه جهانی همکاری‌های خود را بیشتر کند تا از بروز چنین رخدادهایی جلوگیری کند.»

آمریکا، فرانسه و آلمان، دیگر متحدان بریتانیا با صدور بیانیه‌های شدید‌اللحنی که به طور مشخص از روسیه نام برده بودند، این اقدام را محکوم کردند.

بنا به این گزارش، «دیوید کواری»، سفیر بریتانیا در اسراییل، با مقاماتی از دفتر نخست‌وزیری این رژیم مذاکره داشته و از آنها خواسته تا این رخداد را محکوم کنند. در نهایت، چند روز بعد، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بدون ذکر نام مسکو، که احتمالاً به دلیل شرایط و روابط حساس این رژیم با روسیه در بحران سوریه است، بیانیه‌ای را صادر کرد.

در پی مسموم شدن «سرگئی اسکریپال»، جاسوس دوجانبه روس‌تبار و دخترش در شهر «سالزبری» لندن تنش‌ها در روابط روسیه و انگلیس شدت گرفته است. 

بنا بر گزارش‌ها، بریتانیا روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد 23 دیپلمات روس از انگلیس را اخراج کند. 

دولت انگلیس مدعی شده اسکریپال و دخترش در معرض یک گاز اعصاب قرار گرفته‌اند که در روسیه تولید می‌شود. آنها در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند و حالشان وخیم اعلام شده است. 

اسکریپال پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال 2010 با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت. در سال 2006 یک دادگاه روسیه‌ای اسکریپال را به دلیل همکاری با سرویس MI6 در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم کرده بود.

به دنبال اقدام لندن در اخراج دیپلمات‌های روس،‌ وزارت خارجه روسیه نیز ضمن فراخواندن سفیر انگلیس اعلام کرد که قصد دارد 23 دیپلمات بریتانیا را از این کشور اخراج کند و به آنها یک هفته برای خروج از روسیه مهلت داد.

دیپلمات‌های روسیه روز گذشته انگلیس را به مقصد مسکو ترک کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول