اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

محمدحسین ملایی‌کندلوسی

پایتخت 5؛ فقر محتوا همراه با دیالوگ‌های طولانی و سکانس‌های بی‌ربط با هم در نخستین قسمت

فقر محتوا همراه با دیالوگ‌های طولانی و بعضاً خسته کننده و نیز سکانس‌های بی‌ربط با یکدیگر در مجموعه «پایتخت 5» و در همان گام نخست قسمت اول، سبب سردرگمی مخاطب در چیستی محتوا می‌شود.

پایتخت 5؛ فقر محتوا همراه با دیالوگ‌های طولانی و سکانس‌های بی‌ربط با هم در نخستین قسمت

خبرگزاری فارس مازندران ـ نوشهر/محمدحسین ملایی‌کندلوسی: چند سالی است که با فرا رسیدن نوروز مجموعه تلویزیونی «پایتخت» با چاشنی طنز از تلویزیون پخش می‌شود و مخاطبان زیادی را نیز به خود جلب کرده است.

موفقیت مجموعه پایتخت یک تا چهار با وجود نقاظ ضعفی که در خود داشت ولی به خاطر شروع بسیار خوب، هدفمند و محتوا گرا در هر یک از این مجموعه‌ها به عنوان نقاط قوت، توانسته است موفق باشد و رضایت‌مندی بالای مخاطبان را در پی داشته باشد و این سبب شده است تا تقاضاها برای ساخت مجموعه‌های بعدی از سوی مخاطبان افزایش یابد و نتیجه آن پخش مجموعه پایتخت در هر نوروز شده است.

امسال نیز مجموعه «پایتخت» در ادامه روند ساخت موفقیت‌آمیز سال‌های گذشته‌اش به عنوان سریالی جذاب و پر مخاطب در نخستین روز از نوروز 97 میهمان خانه‌های مردم شده است و قسمت نخست آن از شبکه اول سیما به روی آنتن رفت.

در این مجال، غرض نقد شتاب‌زده به مجموعه «پایتخت 5» پس از پخش نخستین قسمت آن نیست بلکه در راستای مصداق ضرب‌المثل «سالی که نکوست از بهارش پیداست» است که مخاطب از همین اولین قسمت تا حدود زیادی ادامه قسمت‌های بعدی به دستش می‌آید.

به نظر می‌آید آنچه مخاطب در پایان قسمت اول مجموعه «پایتخت 5» متوجه شده است، فقر محتوا همراه با دیالوگ‌های طولانی و بعضاً خسته کننده و نیز سکانس‌های بی‌ربط با یکدیگر است که سبب سردرگمی مخاطب در چیستی محتوا می‌شود.

چاشنی زبان بدن در کنار دیالوگ‌های طولانی هم به جای آنکه به کمک دیالوگ‌‌ها برای پررنگ‌تر کردن حس طنز آن بیاید به عکس، سبب خنثی کردن فضای طنز شده و حس خستگی را بر مخاطب القا می‌کند.

اگر چه مجموعه یک تا 4 سریال پایتخت توانسته است فصل جدید و بسیار موفقی را در ساخت سریال‌های تلویزیونی ایجاد کند و مخاطبان میلیونی را به خود جذب کند ولی در مجموعه «پایتخت 5» با توجه به موارد مطروحه در بالا، به نظر می‌رسد نتواند رضایت همیشگی مخاطبان خود را جلب کند و ریزش مخاطب زیادی را به خود ببیند ولی از سویی دیگر شاید به قول فوتبالی‌ها ممکن است فصل را بد شروع کرده باشد ولی در ادامه و پایان فصل جایگاه قابل قبولی را برای خود رقم بزند و به هر حال باید منتظر ماند تا ببینیم «پایتخت 5» چه نمره‌ای از مخاطبان خود می‌گیرد.

انتهای پیام/86019/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول