اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی مطرح کرد

تعیین تکلیف 3000 رقبه در حوزه اجارات و بهره‌وری آذربایجان‌غربی

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته تعداد سه هزار رقبه در استان در حوزه اجارات و بهره‌وری تعیین تکلیف شده‌‌اند.

 تعیین تکلیف 3000 رقبه در حوزه اجارات و بهره‌وری آذربایجان‌غربی

آیت محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد سه هزار رقبه در استان در حوزه اجارات و بهره‌وری تعیین تکلیف شده‌‌اند اظهار کرد: در راستای تعیین تکلیف رقبات فاقد گردشگر مالی و به روزرسانی، درآمدزا کردن و به بهره‌وری رساندن آنها، این تعداد رقبه در مراحل تجدید، سرمایه‌گذاری، تغییر کاربری و تبدیل به احسن معرفی و اقدام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد 320 سند اجاره با متصرفان تنظیم شده است تصریح کرد: در این رابطه همکاران حوزه اجارات و بهره‌وری نسبت به شناسایی متصرفین موقوفات اقدام کرده و پس از تشکیل پرونده برای نخستین مرتبه با آنان سند اجاره تنظیم و حقوق موقوفات اخذ شده است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: در سال 96 تعداد دو هزار و 900 سند اجاره که موعدشان به پایان رسیده و یا منقضی شده بود، به روزرسانی، تمدید و حقوق موقوفات وصول شده است.

وی از ارزش‌گذاری بیش از 26 هزار رقبه در استان خبر داد و بیان کرد: در ادامه طرح ارزش‌گذاری رقبات، تا پایان سال 95 تعداد 22 هزار و 900 رقبه ارزش‌گذاری شده بود و در سال گذشته باقیمانده رقبات متصرفی منفعتی آذربایجان‌غربی به تعداد سه هزار و 816 رقبه ارزش‌گذاری و این طرح در مجموع با تعداد 26 هزار و 716 رقبه در استان، اقدام و به پایان رسید.

محمدی افزود: در سال گذشته اطلاعات پایه رقبات اعم از مشخصات رقبه، وضعیت سند، وضعیت عرصه، اعیان و سرقفلی و ارزش رقبه، موقعیت ملک رقبه، وضعیت درآمد و اطلاعات توصیفی آنها، به تعداد پنج هزار و 800 رقبه تصحیح، تکمیل و تایید شده و در سامانه وارد شدند.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن در سال 96، در اجرای طرح بازدید میدانی و حضوری از رقبات برای بررسی وضع موجود و تعیین تکلیف مطلوب آنها و حفظ و نگهداری رقبات، از تعداد سه هزار و 600 رقبه بازدید به عمل آمد.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پروژه جی‌آی‌اس از سال 95 در این اداره کل آغاز شد گفت: در ادامه این پروژه، اطلاعات توصیفی و مکانی سه هزار رقبه در سال گذشته جدیدا برداشت، نظارت و در سطح استان و سازمان به تایید رسیدند.

وی بیان کرد: هم اکنون اطلاعات این پروژه در حال بارگذاری در سامانه بوده و علاوه بر آن اطلاعات تعداد 6 هزار رقبه که از سال گذشته برداشت شده بودند، اصلاح، ویرایش و به تایید رسیدند.

محمدی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در سال گذشته نسبت به اخذ مجوز هفت پروژه جدید از کمیسیون عالی احیای موقوفات کشور اقدام کرده است تصریح کرد: موقوفه لطیفه غفارزادگان خوی با زیربنای 798 متر مربع مشتمل بر چهار واحد مسکونی و یک واحد تجاری با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 800 میلیون تومان از جمله آنها بوده است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی افزود: علاوه بر آن، موقوفه پاشاخان خوی با زیربنای 990 متر مربع مشتمل بر چهار واحد مسکونی و یک واحد تجاری با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 800 میلیون تومان، موقوفات حاج عبدالله ارومیه در سه قطعه با زیربنای چهار هزار و 695 متر مربع مشتمل بر 20 واحد مسکونی و سه واحد تجاری با سرمایه‌گذاری هفت میلیارد و 300 میلیون تومان از اوایل امسال آغاز می‌شود.

وی به موقوفه بانو پریزاد مهاباد با زیربنای 390 متر مربع مشتمل بر سه واحد مسکونی و یک واحد انباری با حجم سرمایه‌گذاری 593 میلیون تومان اشاره کرده و بیان کرد: از سوی دیگر موقوفه خانقاه نهریه مهاباد با زیربنای 509 متر مربع مشتمل بر سه واحد مسکونی و یک واحد انباری با حجم سرمایه‌گذاری 830 میلیون تومان، مجوز لازم را اخذ کرده است.

محمدی گفت: همچنین موقوفه میرزا ابراهیم آقا خوی با مساحت 10.5 هکتار که پروژه به صورت کشاورزی و گردشگری است، حجم سرمایه گذاری آن حدود 80 میلیارد تومان بوده که مجوزات میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی را اخذ و در حال اخذ کمیسیون عالی احیای موقوفات کشور است.

انتهای پیام/61024/4/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول