اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی گلستان:

سوانح رانندگی در نوروز جان 8 نفر را در جاده‌ها و شهرهای گلستان گرفت

فرمانده انتظامی گلستان گفت: از ابتدای آغاز طرح نوروزی تا روز گذشته، بر اثر وقوع سوانح رانندگی در سطح جاده‌ها و شهرهای استان، هشت نفر جان خود را از دست دادند.

سوانح رانندگی در نوروز جان 8 نفر را در جاده‌ها و شهرهای گلستان گرفت

علی‌اکبر جاویدان بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از ایستگاه‌های نوروزی پلیس در گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: متاسفانه عدم رعایت حق تقدم، سرعت غیرمجاز، تغییر ناگهانی مسیر و در مجموع عدم توجه لازم به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی باعث بروز سوانح رانندگی می‌شود که برخی از آنها باعث فوت مسافران و هموطنان عزیز خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حجم سفرها به استان گلستان در حال افزایش است که می‌طلبد رانندگان در هنگام رانندگی بیشترین احتیاط لازم را داشته باشند و بدون شتاب و عجله اقدام به رانندگی کنند.

فرمانده انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار، از ابتدای آغاز طرح نوروزی تا روز گذشته هشت نفر بر اثر سوانح رانندگی در سطح جاده‌ها و شهرهای استان گلستان جان خود را از دست دادند.

جاویدان بیان کرد: اما در مجموع تصادفات جاده‌ها و شهرهای استان، شاهد کاهش 21 درصدی وقوع تصادفات هستیم و به تفکیک سوانح رانندگی در جاده‌های استان دو درصد کاهش و در شهرهای استان 31 درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: در این مدت مجروحان سوانح رانندگی در جاده‌ها و شهرهای استان 14 درصد کاهش داشته و سوانح رانندگی خسارتی نیز 44 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان گلستان بیان کرد: تخلفات حادثه‌ساز خط قرمز پلیس است و در روزهای اجرای طرح نوروزی، خودروی رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شوند با دستور مقام قضایی 15 روز توقیف خواهد شد.

جاویدان بیان کرد: ایجاد نظم و آرامش در رانندگی و کنترل و برخورد با رانندگان متخلف وظیفه پلیس است و تمام اقدامات پلیس برای ایجاد شرایط سفر ایمن همراه با آرامش و آسایش برای رانندگان قانونمند و شهروندان و مسافران است.

وی تأکید کرد: تاکید ما به رانندگان این است که در ایام نوروز، رانندگی توام با آرامش و صبر و حوصله را در دستور کار خود قرار دهند زیرا با توجه به حجم بالای تردد، کوچکترین شتاب و عجله ممکن است سانحه جبران ناپذیری را پدید بیاورد.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول