اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جوکار در گفت‌وگو با فارس:

معضل کمبود آب خطر جدی برای استان یزد است/ کمبود آب مستقیماً معاش مردم را هدف قرار داده

نماینده سابق مردم یزد در مجلس با اشاره به اینکه بی آبی به تهدیدی جدی در کشور تبدیل شده است، گفت: کمبود منابع آبی، در آینده معضلاتی جدی برای استان یزد به همراه خواهد داشت.

معضل کمبود آب خطر جدی برای استان یزد است/ کمبود آب مستقیماً معاش مردم را هدف قرار داده

محمد صالح جوکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد، مسئله آب را یکی از اصلی‌ترین معضلات استان یزد دانست و گفت: تأمین منابع آبی یکی از اصلی‌ترین لازمه‌های زندگی بشر است، کمبود منابع آبی در یزد بدون شک در آینده معضلاتی جدی برای این استان به وجود آورده و تأثیر بسزایی بر میراث تمدن ساخته‌ شده به دست پیشینیان ما خواهد داشت.

وی با اشاره به‌ ضرورت پیگیری برنامه‌های تأمین آب موردنیاز استان یزد تصریح کرد: البته تاکنون پروژه‌های متعددی برای این مسئله کلید خورده است، اما هیچ‌کدام به مرحله نهایی نرسیده و نتیجه‌ای را به همراه نداشتند، کمبود آب مستقیماً معاش مردم در یزد را مورد هدف قرار داده و این موضوع اهمیت رسیدگی به مسئله آب را بیش‌ از پیش حیاتی کرده است.

نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی افزود: البته رسیدگی به این مسئله و تأمین منابع آبی نیز نیازمند رعایت موارد خاص خود است، مسؤولان باید به دنبال منبع دائمی آب برای استان بوده و در راستای احقاق حقوق مردم که همان امنیت حفظ و تأمین منابع آبی است اقدامات لازم را صورت بدهند.

جوکار بیان کرد: البته مسئله آب استان یزد در دو جنبه بیرونی و درونی مطرح است، نخست باید توجه داشت تا استانداردهای لازم در راستای جلوگیری از هدررفت آب با استفاده از الگوی مصرف صحیح در استان رعایت شود و مرحله بعدی نیز اجرای پروژه‌های انتقال آب به استان از مناطق پرآب همچون جنوب کشور است که باید منابع آن تأمین و اجرایی شود.

مسؤول دفتر آستان قدس رضوی در استان یزد با تأکید بر اهمیت مدیریت منابع آبی در یزد افزود: باید صنایع کم آب خواه جایگزین صنایع پر آب خواه در استان یزد شوند، امروز صنایعی در یزد فعالیت می‌کنند که با اقلیم کویری سازگار نبوده و منابع آبی را به هدر می‌دهند، ایجاد و توسعه منابع آبی کم آب خواه دانش‌بنیان و سازگار با اقلیم یزد می‌تواند گامی مناسب در راستای حفظ منابع آب و البته حفظ بالندگی باشد.

وی بیان کرد: صنایع فعال در یزد محیط‌ زیست این استان را تهدید کرده و با فعالیت خود آلودگی را به آسمان یزد هدیه داده‌اند، رشد و توسعه صنایع پاک در یزد و استفاده از دانش سبز نه‌ تنها آب استان بلکه سلامت و آسمان آب یزد را نیز حفظ خواهد کرد که این مسئله توجه و همت جدی مسئولان را می‌طلبد تا ما شاهد رشد و توسعه صنایع مناسب در یزد و حفظ محیط زیست در یزد باشیم.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول