اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

صندوق مشترک سرمایه گذاری تجار تاجیکستان و عربستان ایجاد می‌شود

وزارت خارجه تاجیکستان از تمایل این کشور و عربستان سعودی جهت ایجاد صندوق مشترک سرمایه‌گذاری‌ مستقیم خبر داد.

صندوق مشترک سرمایه گذاری تجار تاجیکستان و عربستان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه،  وزارت خارجه تاجیکستان از تمایل این کشور و عربستان سعودی جهت ایجاد صندوق مشترک سرمایه‌گذاری‌ مستقیم  خبر داد.

مقامات ذیربط تاجیک و عربستان سعودی در اجلاس کمیسیون بین دولتی همکاری‌های تجاری، اقتصادی و فرهنگی در «ریاض» برای ایجاد این صندوق اظهار علاقه مندی کردند.

طرفین طی این اجلاس با تأکید بر ضرورت استفاده گسترده از ظرفیت‌های موجود خواستار ایجاد صندوق مشترک سرمایه‌گذاری‌های مستقیم و شورای تجار 2 کشور شدند.

همچنین طبق توافقات میان 2 کشور انتظار می‌رود که در سال جاری میلادی تجار و سرمایه گذاران سعودی با هدف آشنایی با بازار تاجیکستان به «دوشنبه» سفر کنند.

ریاست هیأت تاجیکی در این نشست را «فرخ حمرلی زاده» رئیس کمیته دولتی سرمایه گذاری و مدیریت اموال دولتی و هیأت سعودی را «مجید البوردی» معاون وزارتخانه تجارت و  اقتصاد این کشور بر عهده داشت.

این گونه فعالیت‌ها در حالی است که به اعتقاد کارشناسان، برای کشورهایی مانند قطر و عربستان، سرمایه گذاری در کشورهای دور دستی مانند آسیای مرکزی چندان با توجیه اقتصادی صورت نمی‌گیرد.

فعالیت‌های اعراب در آسیای مرکزی بخصوص تاجیکستان و ازبکستان که دارای پیشینه مذهبی هستند، فقط به روابط اقتصادی منجر نمی‌شود و هدف این کشورها ترویج فرقه افراطی سلفیت و وهابیت است که تاکنون نیز به موفقیت های در این زمینه دست یافته اند.

کشورهای حوزه خلیج فارس به خصوص عربستان با توجه به ثروتی که در اختیار دارند، در دیگر بخش‌های اساسی این کشورها نفوذ کرده و اهداف مخفی خود را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول