اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ازبکستان صادرات گاز به تاجیکستان را از سر گرفت

ازبکستان بر اساس قرارداد امضا شده بین تاشکند و دوشنبه، صادرات گاز به تاجیکستان را از سر گرفت.

ازبکستان صادرات گاز به تاجیکستان را از سر گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، قرارداد صادرات گاز ازبکستان به تاجیکستان در چارچوب سفر «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان به دوشنبه در ماه مارس سال جاری میلادی امضا شده است.

صادرات گاز ازبکستان به تاجیکستان از طریق خط لوله گاز «مضرب آباد - دوشنبه» آغاز شده است.

«شوکت شایم اف» معاون اول رئیس شرکت سهامی «تاجیک.ترانس.گاز» اظهار داشت: امروز برای مردم ما یک روز خوش است. صادرات گاز آغاز شده و این امر در نتیجه توافقات به دست آمده بین روسای جمهور دو کشور امکان پذیر شد. کارهای از سرگیری صادرات گاز در کوتاه ترین زمان انجام شد.

صادرات گاز امکان تامین نیاز ناحیه «تورسون زاده» تاجیکستان را فراهم می کند. گاز به تاجیکستان برای گرمی منازل و افزایش کارآیی کارخانجات تولیدی این کشور لازم است. در ناحیه «تورسون زاده» کارخانه آلومینیوم تاجیکستان واقع است.

صادرات گاز از طریق دو خط لوله گاز «مضرب آباد - دوشنبه» به ظرفیت 125 هزار متر مکعب گاز در ساعت انجام می گیرد. برنامه ریزی شده در آینده نزدیک مناطق بیشتر مرزی با گاز تامین شود.

نماینده شرکت سهامی «تاجیک.ترانس.گاز» نیز در مورد برنامه های همکاری با  شرکت سهامی «اوز.ترانس.گاز» مبنی بر ترانزیت گاز طبیعی اعلام کرد.

برنامه ریزی شده بر اساس این قرارداد در سال جاری میلادی به تاجیکستان حدود 126 میلیون متر مکعب گاز به ارزش کلی 15 میلیون و 100 هزار دلار صادر شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول