اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاهه از احتمال تحت پیگرد قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در ارتباط با کشتار مردم غزه خبر داد

دادستان کل دادگاه لاهه درباره احتمال تحت پیگرد قراردادن رژیم صهیونیستی به خاطر کشتار بیش از 30 فلسطینی در مرز غزه هشدار داد.

لاهه از احتمال تحت پیگرد قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در ارتباط با کشتار مردم غزه خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درپی جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان در مرز غزه، دیوان بین‌المللی کیفری (لاهه) درباره احتمال تحت پیگرد قراردادن این رژیم هشدار داد.

«فاتو بنسودا» دادستان کل دادگاه لاهه اعلام کرد که احتمال دارد رژیم صهیونیستی را به خاطر شلیک مستقیم نظامیان آنها با گلوله جنگی، تحت پیگر قرار دهد.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» بنسودا در بیانیه‌ای ضمن درخواست برای پایان دادن به خشونت‌ها در مرز غزه هشدار داد که احتمالا هم رژیم صهیونیستی و هم حماس ممکن است به خاطر کشته شدن حدود 30 نفر در تظاهرات، مورد مؤاخذه قرار بگیرند.

در این بیانیه آمده است: «استفاده از خشونت باید پایان یابد. هر کسی که اقدامات خشونت‌بار را آغاز کرده یا در آن دخیل باشد...برای پیگیرد قرار گرفتن در دادگاه معتبر است».

وی تاکید کرد که دفتر دادستانی کل پیش از این پیگرد احتمالی، تحقیقات اولیه‌ای را درباره استفاده از خشونت و قوه قهریه علیه فلسطینیان طی سال‌های اخیر، آغاز کرده است.

پیشتر نیز کشورهای عضو اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن استفاده از گلوله‌های جنگی توسط رژیم صهیونیستی، خواستار تحقیقات شفاف درباره حوادث روز جمعه در مرز غزه شدند. (جزئیات بیشتر)

روز جمعه بیش از 20هزار فلسطینی ساکن غزه در ادامه جمعه «راهپیمایی بازگشت» در مناطق مرزی تظاهرات کردند. نظامیان رژیم صهیونیستی نیز با شلیک مستقیم گلوله جنگی به آنها 10 نفر را شهید و بیش از 1300 نفر را زخمی کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول