اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

۲۳ فروردین‌‌ماه جاری برگزار می‌شود

همایش مشترک علمای اهل تشیع و تسنن خراسان‌جنوبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: همایش و نشست مشترک عمای اهل تشیع و تسنن خراسان‌جنوبی ویژه عید مبعث ۲۳ فروردین ماه برگزار می‌شود.

همایش مشترک علمای اهل تشیع و تسنن خراسان‌جنوبی

حجت‌الاسلام احمد رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس از بیرجند اظهار داشت: همایش و نشست مشترک علمای تشیع و تسنن خراسان‌جنوبی ویژه عید مبعث برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: این همایش روز پنج‌شنبه 23 فروردین ماه جاری در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: برگزاری این همایش با حضور 450 نفر از علمای تشیع و تسنن استان و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در استان خواهد بود.

رضایی تصریح کرد: این همایش در راستای مقابله با تکفیر و با هدف معرفی جریانات تکفیری و نقد این جریانات منحرف در جهان اسلام انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ائمه جمعه و جماعت دارای نفوذ، علمای تبلیغ اهل سنت و علمای با نفوذ استان در این همایش حضور دارند، این نشست تأثیر بسزایی در ایجاد وحدت در استان و منطقه خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی از اعزام 385 نفر مبلغ بومی و غیربومی در روز مبعث به نقاط مختلف استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این ایام 385 نفر مبلغ اعم از روحانیان مستقر و بومی و اعزامی از دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در شهرها، بخش‌ها و روستاها فعالیت تبلیغی خواهند داشت.

رضایی اظهار کرد: برگزاری نمازجماعت، بیان احکام، تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص نام‌گذاری سال 97 در رابطه با حمایت از کالای ایرانی، سخنرانی بیان سیره عملی و فضایل رسول اکرم(ص)، تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه درجامعه، تبیین فرهنگ مقاومت، احیای امربه معروف و نهی از منکر، آسیب‌های اجتماعی، حجاب و عفاف، فرهنگ ایثار و شهادت و تحکیم خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی ازجمله فعالیت‌های تبلیغی مبلغان است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول